×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصادزمانه : شهردار منطقه ۱۹ از کاهش جراحات و خسارت های مراسم چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه گفت: براساس گزارش های اعلام شده پیام های اعزام آتش نشانی در سال گذشته ۲۲ پیام بود که با کاهش ۸۶ درصدی به سه پیام در مراسم چهارشنبه امسال رسیده است.
همچنین در سال گذشته ۹ نفر از شهروندان این منطقه در مراسم چهارشنبه سوری دچار جراحات شدید شدند که این آمار خوشبختانه امسال به ۶ نفر با جراحات جزئی رسیده است.
شهردار منطقه با اشاره به اهمیت آگاه سازی شهروندان و خانواده ها نسبت به مخاطرات و پیامدهای رفتارهای پرخطر در کاهش خسارات جانی و مالی مراسم چهارشنبه سوری بیان کرد: در همین راستا شهرداری این منطقه همگام با سایر ارگانهای مرتبط، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی و هم افزایی با نهادهای خدمات رسان اعم از هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و …، اقدامات شهری و فرهنگی مختلفی برای رصد منطقه و جلوگیری از حوادث احتمالی این روز انجام داد.
هدایت با اشاره به احصاء نقاط حادثه خیز و کنترل مستمر این نقاط بیان کرد: به همین منظور گشت های میدانی محسوس و نامحسوس با مشارکت همه عوامل شهرداری و رصد لحظه به لحظه اطلاعات صورت گرفت.
علاوه براین به منظور انجام هماهنگی و مدیریت بهینه برای جلوگیری از بروز حوادث، سامانه فرماندهی حادثه (ics) عصر روز سه شنبه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۴ در پایگاه ویژه مدیریت بحران با حضور نمایندگان تخصصی و عمومی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه تشکیل شد.
به گفته این مسئول جلوگیری از رفع مخاطرات ناشی از آتش افروزی و زباله سوزی سرشاخه های درختان، لاستیک های فرسوده، جمع آوری یضایعات و زباله های ناشی از خانه تکانی ها، تخلیه مرتب مخازن مکانیزه و اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی از جمله اقدامات شهرداری این منطقه برای برگزاری ایمن مراسم چهارشنبه سوری هستند.
پس از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نیز عوامل خدمات شهری نسبت به پاکسازی کامل محیط ، نظافت و رفت و روب اقدام کردند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.