×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Monday, 22 June , 2026

اقتصاد زمانه : این کارخانه توسط مهندسان ایرانی در شرایطی احداث شد که الکترود گرافیتی، به عنوان ماده اولیه استراتژیک صنعت فولاد، مورد تحریم آمریکا قرار گرفت.

ایران در تامین این محصول ۱۰۰ درصد وابسته بود و به عنوان پاشنه آشیل صنعت فولاد بود.

این طرح به عنوان دغدغه صنعت فولاد، با تشکیل کنسرسیومی از فولاد مبارکه، چادرملو و ایمیدرو اجرایی شد و از سال ۱۴۰۱ با رشد چشمگیر پیش رفت.

سرمایه گذاری این طرح ۲۴۵ میلیون یورو و با اشتغال ۵۳۰ نفر احداث شد.

ظرفیت این طرح در فاز نخست، ۳۰ هزار تن و در فازهای ۲ و ۳ با رویکرد صادراتی، به ۶۰ و ۹۰ هزار تن خواهد رسید.

با تولید الکترود گرافیتی در داخل، از خروج سالانه ۵۰ میلیون یورو جلوگیری می شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.