×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصاد زمانه : مدير عمليات شركت پالايش نفت تهران از پايان موفقيت آميز تعميرات اساسي واحدهاي اين شركت خبر داد.

سید مصطفی سید رضا تهراني با اعلام اين خبر گفت: طبق برنامه زمان‌بندی و با تلاش شبانه روزي كليه كاركنان شريف شركت پالايش نفت تهران، تعميرات اساسي واحدهاي سولفور زدایی از نفت سفيد، سولفور زدايي از نفت گاز، هيدروژن شماره ۳، گوگرد سازی شماره ۳، واحدهاي آمين ۲ شمالي و جنوبي و واحد آب ترش پالايشگاه با موفقيت خاتمه يافته و واحدهاي مذكور به مدار توليد بازگشتند.
تهراني ايمني، كيفيت، سرعت و بهبود را از مهم ترين مؤلفه هاي اين تعميرات اساسي برشمرد و افزود: تعمیرات اساسی يك فرايند تعميرات پيشگيرانه است كه به بيان دقیق تر می توان آن را بازگردانی واحد به شرايط قابل‌اطمینان براي يك دوره عملكرد طولاني مدت در نظر گرفت. در تعمیرات اساسی، کلیه تجهیزات موجود در واحد باز شده و از تمام قسمت های تجهیزات بازرسي به عمل می آید و پس از آن تعمیر يا تعويض قطعات و خطوط انتقال طبق درخواست ادارات بهره برداری و بازرسی فنی مبتني بر دستور كارهاي صادر شده انجام می گیرند. همچنين در هر دوره از تعميرات اساسي اقدامات بهبودي كه در شرايط عمليات واحد قابل انجام نمي باشند نيز نصب و راه اندازي مي شوند. در واقع در پايان هر دوره تعميرات اساسي، واحد براي يك دوره عملكرد با كيفيت مطلوب تضمين می‌شود.
وي پيرامون مهم ترين اقدامات صورت گرفته در اين تعميرات اساسي اظهار داشت: مطابق برنامه¬ريزي¬¬هاي انجام‌شده، تخليه و تعويض كاتاليست كوره ۳H-801، تعميرات اساسي كوره¬هاي
H-41701 H-41702 H-41802 H-41801 3H-801، تعويض بخشي از كاتاليست در بالاي راكتورهاي واحد KHDS، تعويض تيوب كامل مبدل E-41806 و همچنين تعويض كامل كاتاليست راكتورهاي ۳R-901 و ۳R-902 را مي توان از مهم ترين اقدامات در اين دوره از تعميرات اساسي برشمرد.
شايان ذكر است واحد تصفيه هيدروژني نفت سفيد KHDS با ظرفيت اسمي ۳۱هزار و ۵۰۰ بشكه در روز جهت توليد نفت سفيد كم سولفور و سوخت جت بکار گرفته مي شود. بدين ترتيب كه نفت سفيد و نفتاي امتزاج حاصل از واحدهاي تقطير از اين واحد عبور نموده، مشتقات گوگردي و ازت دار آن تحت فشار و دماي بالا در مجاورت كاتاليست جدا و نفت سفيد با ميزان گوگرد كمتر از ppm 40 توليد مي گردد. همچنين واحد تصفيه هيدروژني نفت گاز GHDS با ظرفيت اسمي ۵۳هزار و ۳۰۰ بشكه در روز جهت توليد نفت گاز با استاندارد Euro V بكار گرفته مي شود. بدين ترتيب كه نفت گاز سبك، نفت گاز سنگين و نفتاي امتزاج حاصل از واحدهاي تقطير از اين واحد عبور و مشتقات گوگردي و ازت دار آن تحت فشار و دماي بالا و در مجاورت كاتاليست تصفيه و تا كمتر از ppm10 كاهش مي يابد.
مدير عمليات شركت پالايش نفت تهران در خاتمه سخنان خود از آغاز تعميرات اساسي واحد تبديل كاتاليستي (CRU) از روز دوشنبه ۳مرداد ماه به مدت۲۴ روز كاري خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.