×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۹ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 9 July , 2024

اقتصادزمانه : زخم اعتیاد که به جان انسان بیفتد نه اعتبار اجتماعی برایش می ماند و نه آبروی جمعی. افیون همه دارایی های مادی و معنویش را دود می کند و بر باد می دهد. آنجاست که کم کم همه تنهایش می گذارند. اما سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با یک شعار که اجرا و تحقق آن را سرلوحه فعالیت هایش قرار داده شبانه روز به سراغ معتادین متجاهر و بیماران زخم باز کلانشهر تهران می رود. چرا که؛ “ما آسیب دیدگان اجتماعی را تنها نمی گذاریم، تا بار دیگر نور امید رهایی و نجات بر جان شان بتابد. به ویژه بیماران زخم باز که گاه حتی طبیبان هم دست از درمان شان بر می دارند

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در همین راستاست که مراکز پذیرش برای معتادان زخم باز و منع پذیرش توسط شهرداری تهران در پایتخت راه اندازی شده اند.

🔻دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در همین زمینه اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که باعث شده بود ساماندهی معتادین متجاهر معطل بماند، وجود این افراد بود. زیرا در قانون تصریح شده که عده ای از معتادان نمی توانند در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شوند اما حالا بیش از ۷۰ درصد از مراکز ماده ۱۶ شهرداری تهران در اختیار منع پذیرشی ها قرار دارد و شهرداری تهران همه این افراد را با حفظ کرامت انسانی در مراکز خود پذیرفته است.

🔻در حال حاضر شهرداری تهران با راه اندازی ۹ مرکز یاور شهر حدود ۵ هزار ظرفیت را تحویل پایتخت داده است که این یک اقدام ویژه در راستای حل معضلات اجتماعی کلانشهر تهران محسوب می‌شود.

🔻دکتر زاکانی شهردار تهران نیز در این زمینه پیشتر اعلام کرده است: برای معتادان متجاهر صیانت اجتماعی ایجاد می شود.

🔻به گفته دکتر زاکانی، در حال حاضر ظرفیت ساماندهی معتادان در شهر تهران حدود ۲۰ هزار نفر است که این آمار رو به افزایش است. این اقدامات حکایت از به ثمر نشستن اقدامات شهرداری و سایر دستگاه های متولی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

🔻دکتر زاکانی افزود: با مددجویانی که در این مراکز نگهداری می شوند، به گونه ای رفتار می شود که به عنوان یک انسان و شهروند علاوه بر سم زدایی، آموزش و تربیت؛ بازگشت به خانواده، اجتماع و ایجاد شغل برای این افراد و در مجموع صیانت اجتماعی از آنها نیز انجام می شود.

🔻به گفته شهردار تهران، در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا معتادان زخم باز و یا معتادان دارای بیماری اعصاب و روان پذیرش شوند. همچنین امکان پذیرش معتادان معلول نیز فراهم شده است. تربیت معتادان در مراکز یاور شهر به این صورت است که به سمت کارآموزی می روند و بعدا ما کار این افراد را نیز تضمین می کنیم. این افراد بعد از سم زدایی، بازسازی شخصیتی و اجتماعی و کارآموزی؛ دارای شغل می شوند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.