×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصادزمانه : شهردار منطقه۲۲ از برگزاری ویژه برنامه‌های محرم شهر همزمان با دهه سوم محرم و به میزبانی این منطقه در روز دوشنبه سی ام مردادماه در میدان آزادی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ شرفی شهردار منطقه در این خصوص گفت: رویداد بزرگ آیینی “محرم شهر” با هدف ایجاد ارتباط معنایی شهروندان بخصوص جوانان و نوجوانان با سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی، از تاریخ ۱۶ لغایت ۳۱ مردادماه با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در میدان آزادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه «محرم شهر» یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی این منطقه در ایام محرم خواهد بود، گفت: با توجه اینکه میدان آزادی یکی از برجسته‌ترین و مهمترین نمادهای شهر تهران در خلق اجتماعات مردمی و گردهمایی های مناسبتی بشمار می رود؛ برنامه آیینی محرم شهر نیز به عنوان بزرگترین رویداد آیینی شهر تهران در ماه محرم در این میدان برگزار می شود.

شرفی اضافه کرد: این مراسم در قالب عزاداری، سینه زنی، گروه دمام زنی توسط نوجوانان اجرایی می‌شود و در راستای ترویج فرهنگ حسنه نذری دادن، موکب پذیرایی میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) میزبان شهروندان خواهد بود.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری برنامه «محرم شهر» نیز برگزاری نمایشگاه ملزومات اربعین، اجرای برنامه های آئینی، موکب حسینیه کودک، صدور گذرنامه اربعین و پذیرایی موکب های منطقه۲۲ مستقر در محل برگزاری برنامه نیز اجرا می شود.

گفتنی است؛ از ۱۸ مرداد، رویداد محرم‌شهر در میدان آزادی اجرا شده که تا ۳۱ مرداد ادامه دارد و منطقه ۲۲ روز سی ام مردادماه راس ساعت ۱۷ پذیرای نوجوانان و جوانان هیئتی شهر تهران در میدان آزادی خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.