×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصادزمانه: رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تقویت گروه‌های دوام در مناطق شهر تهران تاکید کرد و گفت: پایگاه‌هایی برای گروههای دوام در سراهای محلاتی ایجاد شود تا شاهد رشد و توسعه آموزش‌ها در محلات باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مهدی بابایی در شصتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران که با حضور محمد هادی علی‌احمدی شهردارمنطقه ‌۱۳ و جمعی از مدیران سازمان‌ها و نهادها به منظور دستیابی به شهر ایمن در شهرداری منطقه ۱۳ تهران برگزار شد، افزود: ظرفیت گروه‌های دوام، ظرفیت بسیار مناسبی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده و باید احیا شود.

وی همچنین درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن این منطقه اظهار کرد: فهرست ساختمان‌های ناایمن اعلام شده به ناایمنی از نظر حریق اشاره دارد، افزود: یک بیمارستان از نظر ناایمنی حریق به زودی از حالت ناایمن خارج می‌شود، اما در یک بیمارستان دیگر برغم مکاتبات و اخطارها اقدام خاصی انجام نشده است.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها از وضعیت ایمنی مناسبی برخوردار نیستند، به حادثه سینا اطهر اشاره کرد و از وزارت بهداشت و درمان خواست نسبت به ایمن‌سازی بیمارستان‌ها اقدامات لازم و عملی را برنامه ریزی و اجرا کند.

مهدی بابایی با بیان اینکه در حوزه ایمنی بیمارستان‌ها باید دادستانی ورود کند، گفت: در صورت‌عدم برنامه ریزی مناسب برای ایمن‌سازی بیمارستان ها، باید با مکاتبات خواستار ورود دادستانی شویم.

ضرورت ارایه آموزش‌های ایمنی در مدارس و مساجد پایتخت

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، همچنین با تاکید بر نقش مدارس و مساجد در توسعه دانش ایمنی در بین خانواده‌ها اظهارکرد: ضرورت ارایه آموزش‌های لازم برای داشتن شهر ایمن وجود دارد و آموزش‌های ادامه دار، باید در اماکنی از جمله مدارس و مساجد ارایه شود.

وی پیشنهاد کرد که با هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش شهر تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد، آموزش‌های لازم توسط کارشناسان ایمنی در این دو مکان ارایه شود.

توجه به حوزه HSE

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه خواستار رسیدگی به حفاظ‌ها و میله‌های قنات‌ها در سطح مناطق شد و افزود: رعایت HSE حوادث جدی و مرگ آفرین در مناطق را کاهش می‌دهد و می‌توانیم در دستیابی به شهر ایمن موفق عمل کنیم.

شهردار منطقه ۱۳ تاکید کرد:ضرورت ایمن‌سازی گودهای پر خطر

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳، با بیان اینکه تشکیل جلسات کمیته بحران و پیگیری موضوعاتی از قبیل بیمارستان‌های نا ایمن در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران پیگیری می‌شود و ازجمله موارد مهمی است که از بروز حوادث و همچنین اثرات نامطلوب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: سه بیمارستان در این منطقه سالیان سال فعالیت دارند که در این دوره از شورای شهر، وضعیت ایمنی آن‌ها مورد توجه و بررسی قرارگرفته است.

او در خصوص وضعیت گودهای پر خطر اظهار کرد: حدود پنج گود در این منطقه موجود است که متعلق به دهه هشتاد است که دو مورد از این گودها به تازگی ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی سایر گودها نیز در دستور کار قرار دارد.

براساس گزارش خبرگزاری ایلنا، وی همچنین پیشنهاداتی برای تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره در ناحیه یک برای استفاده از کاربری آن و تامین سرانه‌های ورزشی این ناحیه، رسیدگی به وضعیت مسیل سرخه حصار در بزرگراه شهید یاسینی ارائه و خواستار همکاری سازمان‌های ذیربط در این زمینه شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.