×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024

اقتصادزمانه : پروفسور محمد حسن گنجی پدر جغرافیای نوین و هواشناسی ایران است. این خانه با همکاری معاونت اجتماعی- فرهنگی منطقه ۷ و اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران مدیریت می‌شود. خانه جغرافیا کتاب‌های استاد گنجی، اطلس‌های جغرافیایی و دیگر کتاب‌های اهدایی حوزه جغرافیا را در خود جای داده است و اطلاعات ارزشمندی از علم جغرافیا در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

وجود نقشه‌ها و اطلس‌های گوناگون جغرافیایی، تابلوهای مکان‌های مختلف ایران و جهان، اطلس تهران واقع در محل ورودی خانه، نقشه تاریخی از بم کرمان و نقشه سیاسی جهان از جاذبه‌های «خانه جغرافیا» است.
وجود بیش از ۵۰۰ جلد کتاب با موضوع‌های جغرافیایی در قفسه‌های کتابخانه، برگزاری کلاس‌های درس و برپایی جلسه‌های هم‌اندیشی استادان جغرافیا از دیگر امتیازات خانه جغرافیاست. مرجع نقشه‌های ایران و جهان، مجموعه ۱۸ جلدی دانشنامه جهان اسلام، اطلس تاریخی اسلام، اطلس شیعه، کتاب‌های مرتبط با فرهنگ و قومیت‌های مختلف، کویرها و تالاب‌های ایران، فرهنگ جغرافیایی رودهای ایران(چهار جلد) کتاب‌های دیگر این خانه را تشکیل می‌دهند.
«خانه جغرافیا» موسسه‌ای مستقل و متشکل از اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند در حوزه علوم جغرافیاست که از طریق همکاری و مشارکت جمعی و برگزاری همایش‌ها، کارگاهای آموزشی و پژوهشی، تألیف، ترجمه و نقد کتاب، جلسه‌های هم‌اندیشی، زمینه اعتلا و گسترش دانش جغرافیا را در کشور فراهم می‌آورد. این خانه مورد استقبال گسترده استادان و دانشجویان رشته جغرافیا قرار گرفته و بازدید از این خانه و استفاده از کتاب‌های موجود در آن برای همه رایگان است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.