×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024

اقتصاد زمانه : بانک مهر ایران در دو ماه آغازين سال جاري ۱۸۷۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت كرده است.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ايران، ازدواج سنت حسنه‌اي است كه در دين مبين اسلام به آن توصيه فراوان شده و پيامبر گرامي اسلام(ص) آن را سنت خود ناميده‌اند. بر همين اساس نهادهاي مختلف در كشور ما مي‌كوشند به سهم خود براي تسهيل اين امر مبارك اقداماتي را انجام دهند.
یکي از تسهيلات پرمتقاضي كه از سوي شبكه بانكي كشور پرداخت مي‌شود، تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج است كه در ميان مردم به وام ازدواج شناخته مي‌شود. بر همين اساس همواره در بودجه سالانه سقفي براي اين تسهيلات در نظر گرفته مي‌شود.
بانک مركزی نيز در بخشنامه‌هاي خود به بانك‌ها ابلاغ مي‌كند كه در اين زمينه فعاليت‌هاي مشخصي داشته باشند و بخشي از منابع خود را به پرداخت اين تسهيلات تخصيص دهند. بر همين اساس بانك مهر ايران به‌عنوان نخستين و بزرگترين بانك قرض‌الحسنه كشور كه همه طرح‌هاي تسهيلاتي‌اش مبتني بر عقد قرض‌الحسنه است، در اين حوزه نيز فعاليت‌هاي قابل توجهي داشته و سعي كرده تا حد امكان منابع خود را به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج تخصيص دهد.
این بانک در دو ماه ابتدايي سال جاري نزديك به ۲۴۰۰ فقره تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش تقريبي ۱۸۷۰ ميليارد ريال پرداخت كرده است.
بانک مهر ایران در ماه ارديبهشت ۱۸۱۴ فقره تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۱۴۷۴ ميليارد ريال به زوجين پرداخت كرده است.
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده از سوي بانک مهر ايران به زوجين در فروردين سال جاري با عنايت به تعطيلات آغاز سال ۵۵۳ فقره بوده است. ارزش تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده در اين ماه به ۳۹۵ ريال بالغ مي‌شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.