×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصاد زمانه : مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در محل موزه ارتباطات برگزار شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای سازمان ها در حوزه فناوری فضایی به معرض نمایش در آمد.

دکتر علی خیردوست مدیرگروه ارتباطات ماهواره ای و عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نمایشگاه دستاوردهای فضایی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سه محصول مستقل و یک محصول مشترک با پژوهشگاه فضایی ایران را به معرض نمایش گذاشت.

وی در خصوص سه محصول مستقل ارائه شده از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محصولات، نرم افزار طراحی آنتن با پترن شکل داده شده برای استفاده در ماهواره های زمین آهنگ، دستگاه تست حساسیت قطعات الکترونیک به تشعشع یونیزان و همچنین نمونه مهندسی تقویت کننده توان ۱۰۰ وات باند ku، موارد ارائه شده در این مراسم بود.

همچنین نمونه کیفی محموله مخابراتی دوترانسپوندری محصول مشترک پژوهشگاه ارتباطات با پژوهشگاه فضایی ایران بوده است که در این مراسم در معرض دید بازدیدکنندگان قرارگرفت.

گفتنی است در این مراسم که با شعار فناوری فضایی در خدمت توسعه اقتصادی برگزار شد، وزیر ارتباطات از سامانه های پایش سنجش از دور و سامانه بر خط ارتباط با رصدخانه رونمایی کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.