×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تحولات اموال تملیکی از زبان مدیرعامل سازمان

اقتصادزمانه : مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در برنامه تلویزیونی نمودار تحولات این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی با اشاره به وضعیت تعیین تکلیف کالاها اظهار کرد: در موضوع تعیین تکلیف کالاها سابقه ندارد که تاکنون رئیس جمهور ورود کرده باشد و این موضوع طی سالیان گذشته مغفول مانده بود.

وی افزود: حجم زیادی از کالاهایی که در سالیان طولانی در بنادر گمرک و اموال تملیکی رسوب کرده بود و در وضعیت ناپسندی قرار داشت در سفر رئیس جمهور به بوشهر و بازدید از انبارها دستور تعیین تکلیف آن صادر شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در گزارشی که استاندار هرمزگان در سفر دوم رئیس جمهور درباره تعیین تکلیف کالا ارائه کرد مربوط به دهه ۶۰ بوده است.

اجتهادی خاطرنشان کرد: رسوب اصلی کالاها مربوط به سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ بود که شامل کالاهای با ارزشی همچون دستگاه های بیمارستانی می شد.

وی با بیان اینکه روش های مختلفی برای تعیین تکلیف وجود دارد،گفت: یک روش استرداد است، در بخش کالاهای قاچاق این امکان وجود دارد که کالا رای برائت بگیرد در نتیجه اگر موجود باشد مسترد می شود، یکی از دلایلی که این نوع کالاها در انبارها باقی مانده بود به دلیل نبود تعامل بود که در دوره جدید این تعامل برقرار شد و قوه قضائیه ورود کرد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در بخش متروکه ، کالاهایی که در اختیار سازمان است اگر صاحب کالا مشکلات را برطرف کند،کالا اعاده می شود و شخص از گمرک ترخیص می کند، اگر در تعیین تکلیف متروکه تسریع صورت نگیرد اعاده ها تکرار می شود که خود موجبات رسوب کالا را فراهم می کند.

وی درباره برگزاری مزایده ها هم بیان کرد: در گذشته حدود ۴۷ نفر در مزایده شرکت می کردند اما فقط در مزایده خودروها ۳۰ هزار نفر از سامانه ستاد توکن جدید دریافت کردند.

اجتهادی افزود: با اطلاع رسانی صورت گرفته همه افراد با سرمایه کوچک نیز می توانند در حراج ها شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ فروش سازمان ۴۷ برابر فروش از زمان تاسیس سازمان تا سال ۱۴۰۰ بود همچنین استرداد ۱۲ برابر و انهدام ۲۱ برابر رشد داشته است.

وی بیان کرد: ساماندهی و قفسه بندی نیز با رشد مواجه بوده همچنین ۲۱ برابر گذشته انبار ملکی هوشمند خریداری شده است.

اجتهادی به تعامل خوب قوه مجریه و قضائیه اشاره کرد و گفت: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یکی از نمادهای خوب تعامل بین دو دستگاه مجریه و قضائیه است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به موضوع محرومیت زدایی اظهار کرد: این سازمان در راستای وظایف اجتماعی خود از کالاهای در اختیار خود برای محرومیت زدایی استفاده کرده و کالاها را در اختیار بهزیستی، کمیته امداد و قرارگاه های محرومیت زدایی قرار داده تا در بین استان های محروم توزیع شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در طرح نسیم مهربانی با مشارکت آموزش و پرورش کالاها بسته بندی از طریق این وزارتخانه در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.