×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024

اقتصادزمانه : نمایندگان‌ سازمان‌های تخصصی استان‌های مرکزی و اردبیل به عنوان پیشتاز و معین منطقه ۹ تهران در حوزه مدیریت بحران با هدف شناخت ظرفیت‌های سازمان مدیربت بحران شهر تهران، هم‌افزایی و افزایش هماهنگی در زمان بحران از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران بازدید و با سامانه‌ها و امکانات مورد استفاده آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این برنامه که با حضور رئیس سازمان ، شهردار منطقه ۹ تهران، مدیران بحران شهرهای اراک و اردبیل و حضور نمایندگان سازمان‌های تخصصی این دو استان به همراه مدیر بحران منطقه ۹ و کارشناسان این ستاد برگزار شد، اهداف تعیین شده در دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران استان‌های معین و پیشتاز و جانشین در کلان‌شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
📍بنابراین گزارش، هم‌افزایی هر چه بیشتر استان‌های معین جهت امدادرسانی در زمان طلایی و ساعات اولیه وقوع حوادث، به حداقل رساندن زمان اعزام و حضور به موقع استان‌های معین در محل ماموریت‌های تعیین شده، ارزیابی کاستی‌های موجود و انجام اقدامات عاجل در خصوص رفع آن، برنامه‌ریزی و گسیل نیروها و امکانات از منابع استانی بر اساس نیازهای مناطق آسیب‌دیده ، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در مدیریت بحران، شفافیت نقش‌ها و تسهیل در پاسخگویی دست‌اندرکاران ، جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت سرمایه‌ها و اعمال مدیریت یکپارچه با فرماندهی واحد در مدیریت بحران اهدافی است که به منظور افزایش هماهنگی دستگاه‌های مختلف درباره آنها بحث شد.
📍دکتر علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریبت بحران شهر تهران در این نشست با بیان این که طراحی این دستورالعمل اقدام بسیار خوبی بود، یادآور شد: مشکل اصلی در موضوع مدیریت بحران نه کمبود امکانات که موضوع هماهنگی بین بخشی است.
📍وی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسات مشترکی ، افزود: این بازدیدها می‌تواند منجر به افزایش هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف مدیریتی در کشور شود.
📍در ادامه این نشست دکتر سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات برای افزایش هماهنگی بین بخشی، جمع‌بندی نهایی و عملی چنین جلساتی را برگزاری تمرین مشترک امدادی با استان‌های معین عنوان کرد.
📍در ادامه این برنامه، حاضران ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران با سامانه‌های به کار رفته در این مرکز و طرح‌های مدیریت بحران پایتخت آشنا شدند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.