×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024
انعقاد قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های شهرهای شازند، آستانه و مهاجران

اقتصادزمانه : قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌ های شهرهای شازند، آستانه و مهاجران به شرکت‌های پالایش نفت امام خمینی(ره) و پتروشیمی شازند روز پنجشنبه در آیینی با حضور رئیس جمهوری (به صورت وبینار) و استاندار مرکزی منعقد شد.

استاندار مرکزی در این آیین گفت: قرارداد بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌های ۱۶ استان امروز به صورت متمرکز با حضور رئیس جمهور منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

‎🔹فرزاد مخلص‌الائمه افزود: از مجموع این قراردادها ۱۶ درصد مربوط به استان مرکزی بود که بازچرخانی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شهرهای شازند، آستانه و مهاجران به مدت ۲۵ سال به شرکت‌های پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) و پتروشیمی شازند واگذار شد.

‎🔹وی ادامه داد: قرارداد تصفیه‌خانه پساب شهرهای شازند و آستانه با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند منعقد شد.

‎🔹 استاندار مرکزی بیان کرد: طی این قرارداد عملیات توسعه ۴۸ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خطوط انتقال در شهرهای شازند و آستانه در مدت ۳۶ ماه توسط سرمایه‌گذار انجام و به مدت ۲۵ سال ۵۵ میلیون متر مکعب پساب را وارد چرخه تولید خود می‌کند.

‎🔹 مخلص الائمه مجموع سرمایه‌گذاری شرکت پتروشیمی شازند برای ساخت تصفیه‌خانه پساب شهر مهاجران را نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: براین اساس تامین مالی برای توسعه ۴۶ کیلومتر و اصلاح ۵۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب خطوط انتقال، تامین مالی برای اصلاح سه هزار و ۴۴۳ فقره انشعاب فاضلاب و ساخت یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۹ هزار و ۴۹۰ متر مکعب در سال بیستم قرارداد بر عهده شرکت سرمایه‌گذار خواهد بود.

‎🔹وی افزود: در مقابل شرکت پتروشیمی شازند ۵۷ میلیون متر مکعب پساب را به مدت ۲۵ سال وارد چرخه تولید می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.