×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024

    

       پایگاه خبری  اقتصاد  زمانه در سلسله مقالات بررسی سایه روشن‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، عملکرد کلی آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و در این بررسی‌ها به فروشگاه زنجیره‌ای افق‌کوروش به عنوان موفق‌ترین برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال های اخیر به صورت موردی پرداخته است.

در این مقاله وضعیت فروشگاه افق کوروش را از نگاه سایت ها و منابع بین المللی  خارجی  مورد بررسی قرار داده ایم.

     به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد زمانه؛ سایت معتبر EMIS که فعالیت های اقتصادی کشورهای مختلف را رصد و برای خوانندگانش گزارش قابل استناد  تهیه می کند؛ در سال ۲۰۲۱ مقاله ای با عنوان « شرکت سهامی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش» منتشر و  با چاپ نموداری فعالیت رو به رشد افق کوروش طی سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ را نشان داده است. مختصری از این گزارش به شرح ذیل است:

     شرکت سهامی عام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از فروشگاه های زنجیره ای ایران و فعالیت اصلی آن فروش مواد غذایی است. دفتر اصلی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده در تهران است و این شرکت در صنعت فروشگاه های مواد غذایی فعالیت می کند. در حال حاضر ( سال۲۰۲۱) تعداد یازده هزار و  576 نفر کارمند دارد.

 آخرین بررسی های مالی حاکی از افزایش درآمد ۶۷٫۷۳ درصدی خالص فروش در سال ۲۰۲۲، کاهش ۱۱٫۸۴ درصدی حاشیه سود خالص شرکت در این سال  و رشد ۴۵٫۳ درصدی مجموع دارایی های افق کوروش در مدت مشابه است.

نمودار عملکرد افق کوروش که در سایت EMIS چاپ و منتشر شده است.

  درآمد خالص فروش   سود(زیان)  خالص دوره  حاشیه سود خالص

قابل ذکر است که موسسه EMIS  اخبار مرتبط، داده‌های تحقیقاتی و تحلیلی و مقایسه‌ای و موارد دیگر را برای بیش از ۱۹۷ بازار نوظهور در کشورهای مختلف که در آن‌ها سود آوری بالا با ریسک بالا همراه است، پوشش می دهد و در این گزارش به بررسی عملکرد فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به عنوان موفق ترین برند فرشگاه های زنجیره ای ایران پرداخته است.   

   باشگاه تجاری بانک استاندارد آفریقای جنوبی نیز با انتشار گزارشی با عنوان «شبکه توزیع در ایران» به بررسی بخش خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای در ایران پرداخته و آورده است که سهم کنونی این بخش در سال های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش است. به گزارش این بانک در بین گردانندگان و نقش آفرینان اصلی  بخش خرده فروشی، افق کوروش با سه هزار فروشگاه در سراسر کشور رتبه اول را دارد.

     گفتنی است فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در حال حاضر در ۳۱ استان و ۴۶۰ شهرستان در سراسر کشور با بیش از ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی و ۳ هزار شعبه، جایگاه نخست فروشگاه های زنجیره ای در ایران را از آن خود کرده است.  مجموعه افق کوروش دارای تمام مزایای مشترک همه فروشگاه های زنجیره ای است،  علاوه بر این،  با توجه به شرایط خاص اقتصادی، اجتماعی، اقلیمی و فرهنگی ایران مزیت های بومی شده ای نیز دارد که موجب شده این فروشگاه بارها مورد تقدیر سازمان ها و مسئولان بلند مرتبه اقتصادی کشور واقع و در زمره ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار گیرد.

آدرس قانونی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ایران، تهران،خیابان ولیعصر، روبروی درب ورودی اصلی پارک ساعی، پلاک ۲۲۸۰ می باشد.

         

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.