×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
آبگیری دو مخزن آب استراتژیک هلدینگ پترو پالایش اصفهان تا پایان خردادماه

اقتصادزمانه : مدیر کنترل پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان، در گفتگو با واحد رسانه روابط عمومی پترو پالایش اصفهان ،درباره عملیات احداث مخازن آب استراتژیک دراین شرکت توضیح داد: در سال گذشته با پایان یافتن و آبگیری سه مخزن استراتژیک در هلدینگ پترو پالایش اصفهان تمامی برنامه ها به سمت اتمام سه مخزن باقیمانده این طرح معطوف شد و با تلاش های جهادی صورت گرفته دو مخزن دیگر این طرح تا خردادماه امسال به اتمام خواهد رسید و آبگیری میشود.

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ،مهندس علی موذنی ،با اشاره به اینکه عملیات احداث مخازن آب ۳و۶در پالایشگاه اصفهان تا خرداد ماه جاری دراین شرکت به پایان می رسد افزود:مخزن شماره ۳هم اکنون دارای پیشرفت ۸۳درصد است و مخزن شماره ۶نیز دارای پیشرفت ۷۸درصد می باشد که به یاری خدا و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این دو مخزن تا خرداد ماه آبگیری خواهند شد .

وی بااشاره به اینکه با تامین آب مورد نیاز مواقع بحران توسط مخازن استراتژیک، تمامی حوضچه های آبی روباز در پالایشگاه اصفهان خشک میشوند گفت:به این ترتیب عملیات احداث یک مخزن باقیمانده آب استراتژیک پالایشگاه اصفهان نیز تاپایان مردادماه به پایان می رسد و به طور کلی ۶مخزن استراتژیک آب که ظرفیت آن ۳۰۰هزار متر مکعب است می تواند آب ذخیره مورد نیاز هلدینگ پتروپالایش اصفهان را در زمان بحران تامین نماید.

مهندس موذنی،انجام عملیات احداث ۶ مخزن استراتژیک در پالایشگاه اصفهان را زودتر از موعد مقرر عنوان کرد و افزود:به دستور هیئت مدیره محترم و تلاش های شبانه روزی کلیه ارکان زمان این طرح از ۳ سال به دو سال کاهش و با توجه به شرایط فعلی حتی زودتر از این زمان تکمیل خواهد شد و ما با روزشماربهره برداری کامل ازاین طرح مواجه هستیم.

مدیر کنترل پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان تصریح کرد:هزینه کل اجرای مخازن آب استراتژیک در پترو پالایش اصفهان حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که پیمانکار این طرح نیز شرکت‌ بلندپایه می باشد.

وی تاکید کرد:موقعیت این مخازن به گونه ای است که در مواقع بحران بدون نیاز به پمپاژ و با توجه به شرایط ثقلی به راحتی آب ذخیره شده به سمت واحد های عملیاتی هدایت میشود.

موذنی درباره ابعاد و حجم هریک ازاین مخازن عنوان کرد: ابعاد هر مخزن ۸ هزار متر مربع با ارتفاع بیش از ۷ متر بوده و گنجایش ذخیره سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب را دارا میباشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.