×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024
سپرده های قرض الحسنه ایران زمین در مسیر انجام امور عام المنفعه

اقتصاد زمانه : هر کدام از سپردهای ارائه شده توسط بانک ایران زمین از مزایای و ویژگی های متنوعی برخوردار است و سپرده‌ ای ارزشمند و بسیار مهم در حوزه خدمات بانکی به شمار می‌رود که می‌توان به کمک تسهیلات حاصل از آن مشکلات طیف‌ زیادی از آحاد جامعه را تا زیادی برطرف کرد. در واقع همان‌طور که از نام این سپرده پیداست، سپرده قرض الحسنه به منظور انجام امور عام‌المنفعه کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد زمانه ، اولین نوع سپرده در بین انواع سپرده ها در بانک ایران زمین سپرده قرض الحسنه جاری است. به طور کلی این سپرده از جمله سپرده‌های ارزشمند و بسیار مهم در حوزه خدمات بانکی به شمار می‌رود که می‌توان به کمک تسهیلات حاصل از آن مشکلات طیف‌ زیادی از آحاد جامعه را تا زیادی برطرف کرد. در واقع همان‌طور که از نام این سپرده پیداست، سپرده قرض الحسنه به منظور انجام امور عام‌المنفعه کاربرد دارد.
همانند هر سپرده دیگری می‌توانید پس از ایجاد این نوع حساب به راحتی با استفاده از ابزارهای متنوعی همچون کارت‌های اعتباری و یا دسته چک از دارایی خود استفاده کنید و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. هر متقاضی به منظور ایجاد حساب سپرده قرض الحسنه در بانک ایران زمین باید حداقل هجده سال تمام داشته باشد. البته متقاضیان نباید هیچ‌گونه بدهی غیرجاری در سیستم بانکی کشور داشته باشند
موضوع مهم دیگر اینکه چنانچه از افراد حقیقی خارجی محسوب می‌شوید، باید گذرنامه خود را در اختیار بانک ایران زمین قرار دهید تا روند افتتاح این نوع سپرده برایتان پیگیری شود. شایان ذکر است که علاوه بر افراد حقیقی، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه اقدام کنند.
سپرده قرض الحسنه جاری یکی از ابزارهای کارآمد بانکی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان است و از حساب‌های پرکاربرد در شبکه بانکی کشور است. این حساب بر اساس قراردادی که بین بانک و مشتری بر قرار می‌شود، افتتاح می‌شود و سودی برای وجوه مشتری در سپرده مذکور حاصل نمی‌شود. این ویژگی مهمترین نقطه تفاوت این حساب با سایر حساب‌هاست.
نکته مهم این است که حساب قرض الحسنه جاری قابلیت دریافت دسته چک را دارد. برای اینکه مخاطبان شبکه بانکی حساب متصل به دسته چک صیادی را باز کنند، به این حساب نیاز دارند.
با استفاده از حساب سپرده قرض الحسنه جاری، صاحبان حساب جاری در بانک ایران زمین می‌توانند در شعب بهم متصل در سراسر کشور، پرداخت‌های خود را با استفاده از برگه چک انجام داده و وجوه خود را به این حساب واریز کنند.
مزیت‌های حساب قرض الحسنه جاری شامل برداشت با استفاده از کارت، دریافت خدمات از طریق درگاه‌های غیرحضوری از جمله اینترنت، تلفن همراه و تلفن بانک، واریز حقوق کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها، عدم تعهدات حساب قرض الحسنه پس انداز برای پرداخت تسهیلات تکلیفی، استفاده از حساب برای تکمیل فرآیند پرداخت تسهیلات خرد به جای حساب‌های قرض الحسنه پس انداز می‌باشد.
شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه جاری برای شخص حقیقی عبارتند از داشتن حداقل سن ۱۸ سال، ارائه حکم رشد از دادگاه صالحه یا داشتن حداقل سن تمام شده ۱۸ سال، عدم داشتن سابقه چک برگشتی، اطمینان از رعایت مفاد ماده ۲۱ قانون صدور چک، عدم بدهی غیرجاری، معرفی فردی به عنوان وکیل برای شخص خاص، و برای شخص حقیقی خارجی ارائه گذرنامه معتبر به همراه اجازه اقامت دائم یا اشتغال الزامی است.
همچنین برای شخص حقوقی، شرایط افتتاح حساب شامل داشتن شرایط افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقیقی عضو هیئت مدیره و اشخاص حقیقی که به نمایندگی از سایر اشخاص حقوقی در هیئت مدیره عضو هستند، و اشخاص حقیقی که به نمایندگی از شخص حقوقی مجاز به امضا هستند را شامل می‌شود. همچنین شخص حقوقی باید در داخل کشور و در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و یا در مرحله تاسیس باشد.
گفتنی است که سپرده قرض الحسنه جاری امکان واریز وجوه مدنظرتان به حساب دیگران را نیز ایجاد می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.