×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024
فرونشست زمین زاییده سوءمدیریت در منابع آب کشور است/ شهر کرمان در بین مراکز استانی وضعیت نامناسب‌تری دارد

اقتصادزمانه : مدیرکل دفتر مخاطرات زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی این سازمان گفت: از نظر فرونشست با چالش بسیار بزرگی در استان‌های کشور و همچنین استان خراسان رضوی و شهر مشهد مواجه هستیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر رضا شهبازی افزود: در پهنه‌ای که از شهر مشهد به سمت چناران امتداد پیدا می‌کند، دچار فرونشست زمین شده است.

وی درباره این‌که کدام شهر نسبت به دیگر شهرها با مشکل فرونشست مواجه است، تصریح کرد: فرونشست ممکن است هر سال و در دوره‌های زمانی مختلف تغییر کند و توجه به فرونشست زمین در بین کلان شهرهای کشور با جمعیت بالا از جمله اصفهان و مشهد و همچنین تهران بسیار مهم هستند.

مدیرکل دفتر مخاطرات زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: البته شهر کرمان در بین مراکز استانی کشور وضعیت نامناسب‌تری نسبت به شهر مشهد دارد.

به گفته شهبازی؛ وجود یکی از بزرگترین پهنه‌های یکپارچه فرونشستی کشور در مشهد را تایید می‌شود، همانطور که این پدیده در گلستان و اصفهان نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که پدیده فرونشست زمین زاییده سوءمدیریت در منابع آب کشور است، گفت: هیچ راه گریزی برای کنترل و مهار فرونشست وجود ندارد، مگر اینکه به سمت مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی پیش برویم.

بر اساس آخرین آمار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در حال حاضر آبخوان‌های کشور با حدود ۱۶۰ میلیارد متر مکعب کسری آب مواجه هستند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.