×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024
مراسم رونمایی از کاتالیست C۲ هیدروژناسیون استیلن تولید داخلی به همت شرکت پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد

اقتصاد زمانه: همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست مراسم رونمایی از کاتالیست C۲ هیدروژناسیون استیلن دستاورد جدید شرکت پتروشیمی امیرکبیر با حضور مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران و دکتر سعید صادقی مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیر کبیر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هفته نامه و پایگاه خبری اقتصاد زمانه، مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، در این مراسم با بیان اینکه این کاتالیست با هزینه‌ای معادل یک هشتم قیمت نمونه‌های خارجی تولید شده است. ادامه داد: هزینه واردات این کاتالیست به حدود هجده میلیون یورو می‌رسید، اما با تلاش همکاران دانش بنیان شرکت پتروشیمی امیر کبیر ، این هزینه به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

دکتر سعید صادقی ادامه داد: این دستاورد نه تنها به تقویت موقعیت کشور در بازارهای جهانی کمک می‌کند بلکه تأثیرات مثبتی بر اقتصاد داخلی و صنعت پتروشیمی خواهد داشت. و این کاتالیست، با همکاری شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین طراحی و تولید شده است و به‌دلیل صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌ها، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر همچنین از مدت زمان ۱۰ ماهه از آغاز پروژه تا تولید نهایی محصول خبر داد و افزود: این کاتالیست، که قبلاً انحصار آن در دست کشورهای آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بود، اکنون در ایران نیز تولید می‌شود.

دکتر سعید صادقی با اشاره به به مشکلات مرتبط با خرید کاتالیست‌های خارجی نیز اشاره کرد و گفت: خرید نمونه‌های خارجی این کاتالیست با ریسک‌های زیادی همراه بود، از جمله احتمال عدم تحویل محصول و قیمت‌های گزاف که واسطه‌ها برای پیش‌پرداخت طلب می‌کردند. این مشکلات باعث شد که تصمیم به تولید داخلی این محصول گرفته شود تا از وابستگی به واردات کاسته شود.

سعید صادقی تاکید کرد: کاتالیست معرفی‌شده که با نام ACF-۱۱ شناخته می‌شود، به تأیید معاونت فناوری رئیس‌جمهور رسیده و گواهی انحصار برای آن صادر شده است. این تأییدیه‌ها نشان‌دهنده کیفیت بالا و نوآوری این محصول در سطح جهانی هستند و به تقویت موقعیت پتروشیمی امیرکبیر در بازارهای بین‌المللی کمک می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر اضافه کرد: کاتالیست C۲ هیدروژناسیون استیلن، که به‌طور خاص در راکتور واحد الفین (فرانت‌اند) به کار می‌رود، نقش مهمی در تکمیل فرآیندهای پتروشیمی دارد.

وی ادامه داد: این محصول، که با نام تجاری ACF-۱۱ معرفی شده است، در فرآیندهای پتروشیمی و تولید محصولات نهایی استفاده می‌شود و می‌تواند به بهبود کیفیت و کارایی فرآیندها کمک کند.

گفتنی است؛ رونمایی از کاتالیست C۲ هیدروژناسیون استیلن در نمایشگاه ایران‌پلاست، نشان‌دهنده توانمندی و نوآوری صنعت پتروشیمی ایران است. با تولید این کاتالیست به هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی، پتروشیمی امیرکبیر گام بلندی در جهت خودکفایی صنعتی و کاهش وابستگی به واردات برداشته است.

دکتر صادقی در پایان خاطرنشان کرد: این کاتالیست گواهی نامه های مربوطه را از معاونت فناوری رئیس جمهوری دریافت کرده و همچنین گواهی انحصار برای برای آن صادر شده است

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.