×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024
ورود تجدیدپذیرها به حوزه هوانوردی

اقتصاد زمانه : مصدر امارات عربی متحده قراردادی را با تونال انرژیز برای احداث واحد تبدیل هیدروژن سبز (حاصل از تجدیدپذیرها) به متانول و سوخت جت پاک امضا کردند.
به گزارش گروه بین الملل ساتبا شرکت مصدر امارات عربی متحده قراردادی را با تونال انرژیز برای احداث واحد تبدیل هیدروژن سبز (حاصل از تجدیدپذیرها) به متانول و سوخت جت پاک امضا کردند.

در این پروژه از دی اکسید کربن تولیدی یکی از صنایع و هیدروژن حاصله از الکترولیز آب که برق آن توسط تجدیدپذیرها تامین شده، متانول و در ادامه سوخت جت تولید خواهد شد. هدف این پروژه تلاش برای کاهش انتشار کربن در صنایعی نظیر هوانوردی و حمل و نقل دریایی است که به صورت سنتی کاهش انتشار در آنها دشوار بوده است.

هیدروژن سبز یکی از کسب و کارهای راهبردی شرکت‌ مصدر در سه سال گذشته بوده است که پیرو آن توافقنامه های متعددی را با طرف های خارجی به امضا رسانده است.در جریان اجلاس تغییرات آب و هوایی (COP28) دو شرکت، پرواز آزمایشی موفقی را با سوخت جت حاصله از متانول به انجام رسانده بودند که امکانپذیری تهیه سوخت پاک به این روش را به اثبات رسانده بود.

امارات عربی متحده در راستای راهبرد ملی هیدروژن خود هد‌فگذاری کرده است تا سال ۲۰۳۱ یکی از بازیگران کلیدی در تولید هیدروژن کم کربن در جهان باشد، در همین راستا یک هدفگذاری داوطلبانه را برای تامین حداقل یک درصد از سوخت ناوگان حمل و نقل هوایی خود از سوخت های پایدار تعیین کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.