×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024

اقتصادزمانه : حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو در یک گفت‌وگوی اختصاصی در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ۳۵۰ طرح در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری برای علاقمندان به این حوزه خبر داد که تنها نیاز به درج مشخصات سرمایه‌گذار دارد و کلیه مراحل صدور مجوز آن انجام شده است.

پنجمین نمایشگاه اکسپو با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور رئیسی آغاز به کار کرد. هدف از برگزاری این نمایشگاه برقراری ارتباطات جدید و تقویت ارتباطات موجود میان فعالان اقتصادی و تجاری ایران با دیگر کشورها عنوان شده است. نقش مناطق آزاد با حضور در این رویداد در جهت توسعه اقتصادی و برقراری این ارتباطات می‌تواند بسیار پررنگ‌تر ایفا شود. مدیرعامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو با اشاره به حضور فعال مناطق آزاد در پنجمین رویداد اکسپو ایران، گفت: بیش از ۳۵۰ بسته در بخش‌های مختلف بازرگانی، صادرات، گردشگری، معدن و لجستیک طراحی و برای ارائه آماده شده است. این بسته‌ها در راستای سهولت دریافت مجوز کسب و کار و سرمایه‌گذاری فقط نیازمند درج مشخصات فردی سرمایه‌گذار برای پیگیری مراحل سرمایه‌گذاری است و قبل از این مرحله مجوزها صادر شده است.حسین گروسی، بخش‌های لجستیک و راه‌ها را از مهمترین مباحث نیازمند حمایت از طرف مسئولان عنوان کرد و افزود: کریدور غرب به شرق که نقطه اتصال چین به اروپا است به عنوان یک فرصت بی‌نظیر شناخته می‌شود. انتظار می‌رود که وزارت راه نسبت به عملیاتی کردن آزادراه و راه‌آهن تبریز به بازرگان اقدام کند، چرا که این محور به عنوان یک جاده بین‌المللی ترانزیتی و لجستیکی است.

وی اضافه کرد: فرودگاه بین‌المللی ماکو که در حال حاضر به اتمام رسیده است و هفته ای ۳ روز پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود، انتظار داریم تا با حمایت مسئولین این مقدار پرواز به هفته ای ۶ روز افزایش پیدا کند. با توجه به امکان استفاده از ظرفیت نزدیکی به کشورهای عراق و ترکیه و شهر نجف، انتظار می‌رود با حمایت‌ها و اقدامات موثر پروازهای خارجی هم در این فرودگاه انجام گیرد.

گروسی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو می‌تواند قابلیت اتصال آسیا به اروپا را دارد، تصریح کرد: مناطق آزاد ایران توانایی جهش و تحول اقتصادی را دارا می‌باشند و متاسفانه تاکنون مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار می‌گرفتند. این اولین بار است که نمایشگاه اکسپو ایران فرصتی را فراهم آورده تا مناطق آزاد کشورمان بتوانند ظرفیت‌های خود را به جهان بشناسانند. به عنوان نمونه؛ در روز اول برگزاری نمایشگاه تقاضاهای بسیاری از اقلیم کردستان در بخش‌های مواد غذایی، پروفیل، سنگ و مواد معدنی داشته‌ایم که از ظرفیت‌های برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران است و سبب جهانی‌شدن منطقه آزاد می‌گردد.

گفتنی است؛ پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و… با هدف افزایش مقاصد و گروه کالاهای صادراتی برگزار می‌شود.

بر این اساس، نمایندگان ۶۰ کشور درخواست بازدید از این نمایشگاه را داشته‌اند و پیش‌بینی شده است حدود هزار و ۲۰۰ تا دو هزار نفر از مسئولان و تجار کشورهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه در ایران حضور یابند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.