×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ۲۷۰ پروانه بهره‌برداری فعال در منطقه آزاد چابهار وجود دارد گفت: بیش یکهزار میلیارد تومان ارزش تولیدات این واحد‌های تولیدی است.

به گزارش اقتصاد زمانه ، عبدالرحیم کُردی اظهار داشت: تمامی این اتفاقات در حالی رقم خورد که طی سال ۹۴ مجموع واحد‌های تولیدی این منطقه ۵۵ واحد بود و ارزش تولیدات آن‌ها نیز به ۵۰ میلیارد تومان در سال هم نمی‌رسید.

کردی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۹ بیش از پنج هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده روی خاکِ منطقه آزاد چابهار داشتیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: همین رقم در سال ۹۲ حدود ۳۶۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن شده است بیان داشت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌این منطقه با شتاب زیادی در حال تکمیل است و کنسرسیوم فولادسازان کشور و همچنینی پروژه بزرگ پتروشیمی نگین مکُران مصداق بارز این ادعاست.

کردی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی و عمرانی در این منطقه در حال اجرا است.

مزیت عمده منطقه آزاد چابهار نسبت به سایر مناطق آزاد کشور از یک‌سو، امکان دسترسی سریع به آب‌های آزاد اقیانوسی هند و از سوی دیگر، اتصال به شبکه راه‌های زمینی کشور است.

موقعیت ویژه سواحل مکران در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی سال‌های اخیر در حال تبدیل این منطقه به پایلوت و نمونه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند به علت افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه از جمله هند، افغانستان، عمان و دیگر کشور‌های آسیای میانه اقتصاد مولد را در کشور تقویت کند و زمینه را برای تولید ارزش اضافه و تبدیل شدن منطقه آزاد چابهار به هاب و شبکه نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولادسازی و خودروسازی، صنایع غذایی و شیلاتی و گردشگری فراهم کند.

چابهار از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در فاصله ۷۳۱ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.