×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
۱۵ پروژه‌ ارفع برای سال ۱۴۰۲ معرفی شد

اقتصادزمانه: مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام آهن و فولاد ارفع با حضور بیش از ۹۳ درصد از سهامداران امروز برگزار شد. در این نشست تقسیم سود ۲۶۴ تومانی به ازای هر سهم به تصویب مجمع رسید که این رقم معادل ۸۵ درصد از سود حاصله در سال مالی ۱۴۰۱ است.

شرکت آهن و فولاد ارفع در جمع سهامدارانی که به صورت حضوری و آنلاین در نشست حاضر شدند، گزارشی از دستاوردهای سال ۱۴۰۱ را به سمع حاضران رساند.

جزئیات سود انباشته و مدیریت تولید در اوج بحران انرژی

بنا بر این گزارش ارفع در کل سال ۱۴۰۱، ۷۸۲ هزار تن شمش تولید کرد. گفتنی است که محدودیت‌های مربوط کمبود انرژی تولید آن را ۷۳ هزار تن کاهش داد. این محدودیت‌ها ۷۲ روز از کل سال ۱۴۰۱ گریبانگر ارفع بود که البته با ذخیره آهن اسفنجی این زمان به ۲۷ روز تعدیل شد.

آهن و فولاد ارفع در ارائه اطلاعات از عملکرد خود تعداد سهام را در زمان برگزاری مجمع در سال‌های منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۲ میلیارد سهم عنوان کرد. سود واقعی هر سهم در سال ۱۴۰۱، ۳۱۱۷ ریال، در سال ۱۴۰۰، ۱۶۸۱ ریال و در سال ۱۳۹۹، ۲۱۹۷ ریال بود.

این شرکت سود انباشته خود را در ابتدای سال ۱۴۰۱، ۲۳ میلیارد و ۱۰۱ هزار و ۴۲۴ ریال و سود خالص را ۳۷ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۵۸۱ ریال عنوان کرد.

جزئیات پروژه‌های فولاد ارفع

آهن و فولاد ارفع برای سال ۱۴۰۲، ۱۵ پروژه‌ زیرساختی، توسعه‌ای و بهینه‌سازی در دست دارد؛ مشارکت در پروژه آهن اسفنجی رهام پارس، اجرای مطالعات امکان سنجی پروژه نورد SBQ، افزایش راندمان و ظرفیت تصفیه‌خانه سیاهکوه و مشاوره تاسیس نیروگاه برق شماری از برجسته‌ترین این پروژه‌ها هستند.

افزون بر اینها طراحی، تامین و اجرای خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، احداث مسیر جدید خط ۲۳۰ کیلوولت، فعالیت‌های تکمیلی پروژه مخزن محصول دوم، پروژه‌های قرارداد فعالیت‌های عمرانی و سیستم تزریق اکسیژن به واحد احیا مستقیم از جمله پروژه‌هایی است که فولاد ارفع در دست اجرا دارد.

آمار فروش داخلی و خارجی ارفع

فولاد ارفع همچنین اعلام کرد که در سال مالی ۱۴۰۱، ۱۲۸ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۰ میلیون ریال شمش فولادی در بازارهای داخلی و خارجی فروخته است. فروش داخلی ارفع در این سال ۴۵ درصد و فروش خارجی آن در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. کل فروش نیز از ۳۴ درصد رشد سالانه برخوردار بوده است.

سهامداران ارفع را بشناسید

گفتنی است شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، کارخانجات نورد لوله یاران، سرمایه‌گذاری ملی ایران، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر، مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ترتیب بیشترین سهم را از مجموع سهام شرکت فولاد ارفع در اختیار دارند. مجموع سهم این افراد ۸۸٫۸ درصد از کل سهام را تشکیل می‌دهد و بقیه سهام متعلق به سهامداران حقیقی و حقوقی دیگر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.