×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصادزمانه : یکی‌دیگر از چاه‌های غیرفعال و کم‌بازده نفتی در منطقه عملیاتی دهلران به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب احیا و با تولید روزانه ۳ هزار بشکه عملیاتی شد.

به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علی رضایی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، با اعلام این خبر گفت: در ادامه‌ برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام شده، اداره خدمات فنی چاه‌های شرکت در اقدامی جهادی توانست با تعمیر و تعویض شیر ایمنی درون چاهی، چاه شماره ۲۷ دهلران را به مدار تولید بیاورد.

وی افزود: چاه شماره ۲۷ دهلران به‌دلیل اشکال در عملکرد شیر ایمنی درون چاهی غیرعملیاتی شده بود که پس از تهیه ادوات و لوازم یدکی مورد نیاز طی انجام عملیات درون‌چاهی با دستگاه چاه‌پیمایی پس از تعمیر اساسی و تعویض تمامی آب بندکننده‌های مربوط و انجام آزمایش‌های لازم درون چاه نصب و آزمایش‌های فشار مربوطه انجام شد و با موفقیت چاه عملیاتی شد.

براساس این گزارش، شیرهای ایمنی درون‌چاهی یکی از دستگاه‌های کنترل فوران چاه است که در عمق ۵۰ تا۱۰۰ متری درون لوله‌های مغزی چاه نصب می‌شوند و وظیفه اصلی آنها کنترل فوران چاه در مواقع آسیب‌دیدن شیرآلات سرچاهی است، به‌همین دلیل نگهداری تعمیر و تعویض به‌موقع آنها به‌ویژه درنواحی مرزی اهمیت ویژه‌ای دارد.

با تأمین دستگاه ویژه چاه‌پیمایی‌، تعمیر و تعویض شیرهای ایمنی درون چاهی بدون استفاده از خدمات شرکت‌های پیمانکاری یا خارجی که مستلزم هزینه زیادی است، از سوی کارکنان اداره خدمات فنی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب پایان یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.