×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : شهردار منطقه ۱۲ در آیین افتتاح و بهره‌برداری مرکز واکسیناسیون تجمیع کووید-۱۹ در مجموعه ورزشی الزهرا (س) واقع در خیابان مختاری، این مرکز را چهارمین مرکز واکسیناسیون منطقه ۱۲ معرفی کرد و از راه‌اندازی یک مرکز دیگر در بازار تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، شنبه، یکم خردادماه، آیین افتتاح و بهره‌برداری از مرکز واکسیناسیون تجمیعی منطقه ۱۲ با حضور علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران، الهام فخاری، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، امیرعلی فریدن‌فر، رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، مسعود رکنی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) تهران، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲، برخی مدیران شهری، کادر درمانی تزریق واکسن و جمعی از مراجعه‌کنندگان برای تزریق در مجموعه ورزشی الزهرا (س) واقع در ناحیه ۴ منطقه ۱۲ برگزار شد.
علیرضا زالی در مراسم راه‌اندازی این مرکز در جنوب تهران گفت: منطقه ۱۲ شهر تهران، عملکردی فرا منطقه‌ای دارد و در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فرا منطقه‌ای است.
وی با بیان اینکه هسته اصلی مدنیت شهر تهران از این منطقه آغاز شده و تراکم جمعیتی، اختلاط عملکرد اقتصادی و مسکونی را در این منطقه در پی داشته، ادامه داد: این منطقه بخش مرکزی و جنوبی شهر تهران را به هم وصل می‌کند و به همین دلیل باید برای شهروندان آن به‌طور ویژه تسهیلات بهداشتی فراهم شود.
فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران از آمادگی شهرداری این منطقه برای دراختیار‌گذاشتن سایر فضاهای کالبدی در ایجاد مراکز واکسیناسیون خبر داد و بیان کرد: مراکز تجاری و بازار تهران در این منطقه شرایط متفاوتی دارد و با توجه به شرایط متفاوت این منطقه باید مدل‌های مختلف واکسیناسیون نیز در این منطقه ایجاد شود.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در این منطقه، یادآور شد: حجم قابل توجهی از فعالیت بهداشتی شامل بیماریابی و غربالگری در منطقه ۱۲ انجام شده که دستاورد اجرای طرح شهید سلیمانی است و می‌توان گفت در اجرای طرح شهید سلیمانی در این منطقه ۱۲ به ۱۰۰درصد اهداف دست یافته‌ایم.
به گفته زالی به جز تست‌های گرفته‌شده مداوم در این طرح، یک هزار و ۲۰۰ تست سریع در منزل برای کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند و امکان خروج از منزل نداشتند، انجام شده و ۷۸ هزار خانوار غربالگری بهداشتی شده‌اند.
در ادامه سعادتی با بیان این مطلب که هرچه سن اولویت دریافت واکسن پایین‌تر آید، به دلیل افزایش تعداد مراجعان به مراکز واکسیناسیون بیشتری نیاز خواهیم داشت، گفت: این فضایی که شهرداری منطقه ۱۲ در محله تختی در اختیار مرکز بهداشت شرق تهران قرار داده، خلأیی را به لحاظ موقعیت جغرافیایی پوشش می‌دهد و این مرکز به این منظور راه‌اندازی شده که ساکنان محلات اطراف آن که شامل محله‌های تختی، وحدت اسلامی و شوش هستند، بتوانند با طی‌کردن حداقل مسافت خود را به این مرکز تجمیعی برسانند و با حداقل سختی و دشواری واکسن دریافت کنند.
وی مرکز واکسیناسیون مجموعه ورزشی الزهرا (س)، چهارمین مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی‌شده در منطقه ۱۲ معرفی کرد و گفت: یک مرکز برای واکسیناسیون کسبه بازار تهران هم در حال پیگیری است و به‌زودی شروع‌به‌کار خواهد کرد؛ همچنین مرکز خودرویی واکسیناسیون احتمالاً در محله هرندی و شوش تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.
الهام فخاری نیز در مورد افتتاح این مرکز واکسیناسیون گفت: همکاری‌های بین مدیریت شهری و مدیران بهداشت و درمان منجر به دستاوردهای بزرگی نظیر افتتاح این مراکز شده و این دستاوردها با همکاری نیروهای سپاه و بسیج و سامانه‌های تخصصی پزشکی رقم خورده است.
وی افزود: به دکتر زالی و همکاران ایشان خدا قوت می‌گویم و امیدوارم این اقدامات درباره افتتاح مراکز واکسیناسیون ادامه پیدا کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.