×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024

اقتصاد زمانه : دبیر همایش مسئولیت اجتماعی از کسب سه رتبه ممتاز در سمینار بین‌المللی CSR توسط چابهار خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه ، سومین سمینار بین‌المللی CSR با محوریت مسئولیت اجتماعی باهدف گفتمان سازی و ایجاد گفتمان مسئولیت‌پذیری اجتماعی برگزار شد. این سمینار اولین بار در سال ۹۶ با عنوان مسئولیت اجتماعی، دولت و توسعه پایدار کار خود را آغاز کرد و در سال دوم با موضوع مسئولیت اجتماعی، مناطق محروم و توسعه منابع انسانی برگزار شد، به‌این‌ترتیب نیز امسال هدف از برگزاری سمینار CSR ایجاد گفتمان مسئولیت‌پذیری اجتماعی با رویکرد تفکر مسئولانه در راهبردهای حکمرانی و مدیریت استراتژیک در مناطق آزاد، تجاری و صنعتی بود.

در همین راستا سید افضل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار چابهار تایمز در توضیح چرایی انتخاب موضوع مسئولیت اجتماعی برای برپایی سمینار بین‌المللی CSR گفت: با توجه به اینکه در ماده یک قانون تأسیس مناطق آزاد وظایف و مسئولیت‌هایی برای این مناطق تعریف شده و این وظایف با روح مسئولیت اجتماعی همخوانی دارد، لذا تصمیم گرفته شد که با رویکرد تفکر مسئولانه عملکرد مناطق آزاد در حوزه مسئولیت اجتماعی مورد ارزیابی قرار بگیرد و از طرفی فاصله بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود هم برآورد شود تا بتوانیم برای قرار دادن این مناطق در مسیر وضعیت مطلوب و ریل‌گذاری، طرح‌ها و برنامه‌های بهتری ارائه شوند که این مناطق به توسعه پایدار دست پیدا کنند.

دبیر همایش مسئولیت اجتماعی افزود: برای ایجاد گفتمان مسئولیت اجتماعی در مناطق آزاد ابتدا شرایط فعلی مناطق مذکور را مورد پایش قراردادیم لذا هیئت‌داوران یکسری پیش شاخص‌هایی را مدنظر قراردادند و حدود بیست روز قبل از برگزاری سمینار مسئولیت اجتماعی، شاخص‌ها را برای آنها ارسال کردند. همچنین تقریباً از ۶ ماه قبل سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مناطق آزاد را رصد کردیم، علاوه بر این مصاحبه‌های مسئولین مناطق آزاد را با رویکرد سنجش تفکر آن‌ها برای قرار گرفتن مناطق آزاد در مسیر توسعه پایدار، را هم بررسی کردیم.

موسوی در توضیح شاخص‌های هیئت‌داوران برای سنجش توسعه مناطق آزاد در حوزه مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: ما در سه حوزه اصلی و یک حوزه فرعی ابعاد مسئولیت اجتماعی را دسته‌بندی کردیم. شاخص اول حکمرانی و ساختار مدیریتی بود. همچنین توسعه جوامع محلی و زیرمجموعه‌های آن به‌عنوان شاخص دوم در نظر گرفته شد، شاخص سوم مربوط به محیط‌زیست بود که در حوزه حقوق زیست‌بوم و حیات‌وحش مناطق آزاد مطرح شد. شاخص چهارم اقدام ابتکاری و خلاقیت بود. لذا با در نظر گرفتن این شاخص‌ها تلاش کردیم میزان توسعه و توجه مناطق آزاد درزمینهٔ مسئولیت اجتماعی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

این کارشناس ارتباطات با اشاره به کسب رتبه برتر چابهار در سمینار بین‌المللی CSR خاطرنشان کرد: چابهار جزو مناطق آزاد برتر سمینار مسئولیت اجتماعی بود و بنده به‌عنوان عضو کمیته داوران لقب برترین را به مناطق آزاد چابهار دادم چرا که این منطقه در سمینار بین‌المللی CSR سه رتبه ممتاز کسب کرد. چابهار در بعد محیط‌زیست و در حوزه‌های اقدام حمایتی و حفظ و نگهداری زیست‌بوم منطقه رتبه برتر را بدست آورد. همچنین در بعد توسعه جوامع محلی، فرهنگی و هنری و ورزشی به دلیل برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مؤثر حائز رتبه برتر شد.

موسوی در پایان یادآور شد: علاوه بر این منطقه آزاد چابهار در شاخص حکمرانی و استراتژی‌های مدیریتی، در حوزه سیاست‌گذاری، مطالعات و آینده‌نگری و ارتباطات الکترونیک به دلیل انجام مطالعات و تدوین سند مسئولیت اجتماعی به‌روز بودن سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منطقه در حوزه ارتباطات الکترونیک رتبه برتر را کسب کرد. بنابراین وبگاه، سایت و شبکه اجتماعی چابهار در بین کل مناطق مقام اول را بدست آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.