×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه انتظار می‌رود نقشه و اطلس آموزش‌های مهارتی و تخصصی استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال تهیه شود گفت: پیوست جذب نیروی انسانی در قراردادهای سرمایهگذاری منطقه آزاد چابهار الزامی شده است.

به گزارش اقتصاد زمانه ، عبدالرحیم کُردی روز سه‌شنبه در نشست مجازی که با موضوع “بررسی وضعیت تامین و توانمندسازی نیروی انسانی برای به‌کارگیری در پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی” به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: تهیه نقشه آموزش‌های مهارتی و تخصصی در سواحل مکران تا پایان سال حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مراکز تامین نیروی انسانی متخصص گفت: مسلما به‌کارگیری نیروهای بومی در فعالیت‌های اقتصادی منطقه مورد توجه است و طی مدت کوتاهی که به موضوع تربیت نیروی متخصص مورد نیاز صنایع با همکاری دانشگاه‌ها پرداخته شد به نتایج خوبی رسیدیم.

وی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با روسای دانشگاه‌های استان داشتیم توافق شد که نقشه یا همان اطلس آموزش‌های مهارتی و تخصصیِ فعالیت در صنایع چابهار خصوصا سواحل مکران با همکاری دانشگاه‌ها تا پایان امسال تهیه شود.

کُردی گفت: می‌طلبد که همزمان با تهیه این نقشه، شورای راهبری و تامین نیروی انسانی با حضور روسای دانشگاه‌ها تشکیل شود. یعنی زمانی که نیازمندی‌ها و رشته‌های مورد نیاز مشخص شد، همین شورا تصمیم بگیرد که چه رشته‌هایی در کدام دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ هزار میلیارد تومان قراردادِ سرمایه گذاری در منطقه در حال انجام است گفت: سرمایه گذاران در منطقه متعهد به داشتن پیوست نیروی انسانی و آموزش به عنوان یک بند مهم در قرارداد ها هستند تا با پیوست جذب نیروهای آموزش دیده منطقه گام مهمی در اشتغال نیروهای بومی برداشته شود .

این نشست مجازی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، روسای دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه بین‌المللی چابهار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به ریاست حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.