×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با صدور بخشنامه مدیریت تعارض منافع گامی مهم در مسیری بزرگ برداشتیم و با اجرایی شدن این بخشنامه به نحو موثری از بروز فساد و قرارگرفتن افراد در موقعیت زمینه ساز فساد پیشگیری می‌شود.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی فراگیر که با موضوع مدیریت تعارض منافع با حضور نمایندگان تشکل‌های شرکای اجتماعی، صاحبنظران و استاید دانشگاه و مدیران و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف سازمان تأمین اجتمای برگزار شد، اظهار داشت: صدور بخشنامه مدیریت تعارض منافع گامی رو به جلو است و انتظار داریم که از نظرات شرکای اجتماعی و اساتید دانشگاه برای تکمیل آن بهره مند شویم و این موضوع مهم را در جامعه به سهم خود ترویج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از نظرات و دیدگاه‌های اساتید و صاحبنظران در به روز رسانی بخشنامه استفاده می‌کنیم، گفت: نیاز به ارزیابی مداوم و نتیجه بخشی این بخشنامه موضوع مهمی است که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

سالاری توسعه گفتمان مربوط به مدیریت تعارض منافع را از مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: اینکه در کنار کار اجرایی چنین نشستی برگزار میشود به معنی این است که این گفتمان را توسعه دهیم و اگر کار اجرایی همچون صدور این بخشنامه در کنار کار علمی و با پشتوانه اجتماعی انجام شود، قطعا ماندگار و اثرگذارتر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ایجاد سامانه‌ای برای اعلام و شفاف سازی مصادیق تعارض منافع خبرداد و گفت: حضور شرکای اجتماعی در جلسات کمیته مدیریت تعارض منافع نیز پیشنهادی خوب و قابل اجرا است که پیگیری خواهد شد.

سالاری با تأکید بر اینکه گفتگوی اجتماعی درباره تعارض منافع ارزشمند است، گفت: ما به سهم خود برای پیشبرد این گفتمان تلاش می‌کنیم و توجه داریم که مدیریت تعارض منافع تنها محدود به تامین اجتماعی نیست و در همه جای کشور و در جهان موضوع مهمی است. ما به سهم خود برای پیشبرد این گفتمان و توجه به این موضوع مهم اقدام می‌کنیم.

عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: مدیریت تعارض منافع در زمینه پیشگیری از بروز فساد و تخلفات نقش مهمی دارد. در سازمان تامین اجتماعی پس از تشکیل کارگروه و پیگیری‌های کارشناسی بخشنامه مدیریت تعارض منافع صادر شده است.

وی با بیان اینکه تعارض منافع به معنی ایجاد تعارض در منافع شخصی افراد با منافع سازمانی است، گفت: تعارض منافع علاوه بر منافع شخصی افراد، منافع شخصی بستگان و خانواده و شرکای اشخاص را نیز در بر میگیرد و منافع نیز علاوه بر منافع مادی، شامل منافع غیرمادی نیز می‌شود.

نعیمی ادامه داد: تمامی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی با هر نوع قرارداد شغلی و حتی شرکتهای تابعه سازمان و همه مدیران رده های مختلف و همچنین مدیران و کارکنان کارگزاری‌ها مشمول این بخشنامه هستند.

محمد عطاردیان، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز در این نشست گفت: اقداماتی که در سازمان تأمین اجتماعی برای مدیریت تعارض منافع آغاز شده است بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما تداوم این برنامه‌ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مقرر در این برنامه‌ها نیازمند همراهی و مشارکت شرکای اجتماعی در مدیریت این سازمان است.

وی احیای شورای عالی تأمین اجتماعی را مطالبه شرکای اجتماعی این سازمان دانست و افزود: در صورت تحقق این امر بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات جامعه درباره این سازمان از جمله مدیریت تعارض نافع قابل انجام خواهد بود.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: مدیریت تعارض منافع تاثیر خوبی بر سازمان تامین اجتماعی دارد و ما به عنوان نماینده بازنشستگان با کمیته مدیریت تعارض منافع همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان در ارکان مدیریتی تامین اجتماعی که باید برای این سازمان تصمیم بگیرند، حضور ندارند و این وضعیت زمینه ساز تعارض منافع است و باید برطرف شود.

بیات اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان که ۱۲ سال به زمین مانده بود را اقدامی بسیار درست و به موقع ارزیابی کرد و گفت:دائمی شدن متناسب سازی از مطالبات جدی بازنشستگان است.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این نشست اظهار داشت: زمینه ساز اصلی تعارض منافع تصویب قوانین دارای ابهام است که براساس بخشی‌نگری و نگاه‌های حزبی و منطقه‌ای اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعارض منافع زمینه‌ساز فساد است، گفت: برای مقابله با فساد، تربیت نیروی انسانی وفادار به سازمان یکی از مهمترین مسائل است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

موسی بیات، رئیس انجمن مدیران صنایع نیز در این نشست گفت: در سازمان تامین اجتماعی عدم مشارکت شرکای اجتماعی در اداره سازمان ریشه اصلی تعارض منافع است و جا دارد که ارکان تصمیم گیری این سازمان بار دیگر همچون ادوار گذشته که سابقه آن وجود داشته است، به صورت سه جانبه شکل گیرد.

در این نشست همچنین تعدادی از اساتید و صاحبنظران به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تعارض منافع پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.