×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مجتمع فولاد خراسان علاوه بر تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد خود، موفق به اخذ تاییدیه تمدید صلاحیت آزمایشگاه های خود به عنوان «آزمایشگاه همکار» اداره کل استاندارد خراسان رضوی شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی، پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری محصولات (INSO 3132) در فولاد خراسان تمدید شد و این شرکت در ارزیابی¬ مراقبتی گواهینامه «ISO/IEC 17025:2017 » نیز موفق شد برای پانزدهمین سال پیاپی، مجوز فعالیت آزمایشگاه¬های «شیمی»، «متالورژی» و « سیالات» خود را به عنوان آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد استان، تمدید کند.
مدیر «کنترل کیفی و آزمایشگاه¬های مجتمع فولاد خراسان با بیان این که پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» محصولات شرکت «مجتمع فولادخراسان» INSO 3132 با دامنه کاربرد میل¬گردهای فولادی گرم نورد شده برای تسلیح بتن (شامل میل¬گردهای: «ساده»، «آج¬دار مارپیچ آج ۳۴۰»، «آج¬دار جناغی آج ۴۰۰» و «آج¬دار مرکب آج ۵۰۰») در سال ۱۳۸۱ دریافت و همه ساله موفق به تمدید آن شده ایم، افزود: این پروانه پس از بازرسی، تست و کنترل های دوره¬ای و مداوم بر روی محصولات و فرآیندهای شرکت، در مهرماه سال ۱۴۰۰ برای یک دوره سه ساله دیگر از طرف سازمان ملی استاندارد ایران تمدید شد.
امیررضا هیهات گفت: به سبب ضرورت کنترل کیفیت در تمام فرآیند تولید، از «مواد اولیه، کالاها و قطعات تامینی» گرفته تا پایش مشخصات کمی و کیفی «محصول نهایی» و نیز تعهد در حوزه مسائل زیست محیطی و… آزمایشگاه¬های آزمون می بایست خود را به طیف وسیعی از تجهیزات اندازه¬گیری مجهز نمایند که از صحت و دقت عملکرد آنها اطمینان داشته باشند. مجتمع فولاد خراسان جهت حصول اطمینان از این امر، توانست گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی «ISO/IEC 1702» را در سال ۱۳۹۴ دریافت نموده و تاکنون در ارزیابی¬های مراقبتی و تمدید گواهینامه یادشده موفق بوده است.
به گفته¬ی هیهات، در حال حاضر پیاده¬سازی و انطباق با ویرایش جدید استاندارد (ISO/IEC 17025:2017) صورت پذیرفته و آخرین ارزیابی مراقبتی در ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ با موفقیت انجام شده است.
رئیس واحد «تضمین کیفیت و تعالی سازمانی» این شرکت افزود: مشتریان ، همواره در جستجوی کالا یا خدماتی بهتر
هستند. از این رو سازمان¬ها و بنگاه¬های تولیدی تلاش می¬کنند تا از طریق دستیابی به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. در این میان کیفیت محصولات اکنون به عنوان یک عامل بقاء برای سازمان¬ها و بنگاه¬های تولیدی درآمده است.
سعید رضایی اذعان داشت: یکی از موثرترین گام ها در راستای نهادینه¬سازی فرهنگ استاندارد و بهبود مستمر کیفیت، نظام مند کردن فرآیندها به ویژه موضوعات حساسی همچون مدیریت کیفیت آزمایشگاهی، با استفاده از پیاده سازی و استقرار نظام های مدیریتی و داشتن سیستم های آزمایش، بازرسی، کنترل و تضمین است، که خوشبختانه مجتمع فولاد خراسان در این خصوص پیش گام بوده و موفق به اخذ گواهینامه¬ها و افتخارات متعددی در این زمینه شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.