×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه آموزش در رشته‌های مختلف صنایع دستی قشم خصوصا آموزش زنان هنرمند بومی جزیره، با احترام و ارزش‌گذاری به تجارب آنها همراه با حفظ کرامت و رعایت سلایق این هنرمندان باید سرلوحه برنامه‌های اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه صنایع دستی باشد.

به گزارش اقتصاد زمانه از قشم : علی درویش‌پور در بازدید از کارگاه تولیدات دوخت صنایع دستی قشم افزود: صنایع دستی در جزیره قشم از ساختار و هویت تاریخی برخوردار است و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و لازم است که با ارائه مدل و الگوهای جدید، جذاب و مناسب به هنرمندان صنایع دستی قشم، زمینه تولید محصولات فاخر صنایع دستی در جزیره فراهم شود.
وی صنایع دستی را از دیرباز یک عامل تاثیرگذار در اقتصاد درون روستایی در سطح جزیره قشم خواند و اذعان نمود: در شرایط فعلی بازاریابی برای محصولات صنایع دستی قشم از طریق برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سطح جزیره، استان، کشور و بین‌المللی یک ضرورت است و قشم باید با تولید محصولات فاخر به عنوان خاستگاه و میزبان صنایع دستی در کشور شناخته شود.
گفتنی است، در بازدید علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از کارگاه تولیدات دوخت صنایع دستی قشم، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان حضور داشتند.
لازم به ذکر است، در کارگاه تولیدات دوخت صنایع دستی قشم محصولاتی از قبیل فرش، رومیزی، روتختی و رومبلی و مانند آنها از طریق تکه‌دوزی و خوس‌دوزی تولید و همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش صنایع دستی در آن برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.