×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصادزمانه : علی اصغر محمدپور مدیرعامل صنایع شیر ایران، در بازدید از پگاه زنجان ضمن اعلام این مطلب گفت: هیچ بنایی بر افزایش قیمت محصولات لبنی نیست و شرکت های لبنی به ویژه مجموعه پگاه با همین شرایط فعلی، کار را ادامه می دهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، علی اصغر محمدپور مدیرعامل صنایع شیر ایران، در بازدید از پگاه زنجان ضمن اعلام این مطلب گفت: هیچ بنایی بر افزایش قیمت محصولات لبنی نیست و شرکت های لبنی به ویژه مجموعه پگاه با همین شرایط فعلی، کار را ادامه می دهند.

علی اصغر محمدپور روز دوشنبه در جریان بازدید از شرکت شیرپاستوریزه پگاه زنجان و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما سال ها از اقتصاد کشور بهره مند بوده ایم، اتفاقی پیش نمی آید که امسال با مقداری حاشیه سود کمتر، ما به مردم کمک کنیم، بنابراین بنایی بر افزایش قیمت ها نداریم.

وی اظهار داشت: اگر قیمت نهاده ها و شیرخام بخواهد افزایش پیدا کند ممکن است شرایط فرق کند، ولی به عنوان کسی که مطلع هستم عرض می کنم که این اتفاق نخواهد افتاد و بنایی به چنین کاری نیست و ما قطعا در راستای همراهی با مردم حضور داریم.

مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: سرانه مصرف شیر در کشور سابقا تا ۹۰کیلوگرم بوده ولی بعد از هدفمندی یارانه ها به ۶۰ کیلو هم کاهش پیدا کرده است.

محمدپور افزود: میانگین سرانه مصرف شیر در دنیا ۲۰۰ تا ۲۲۰ کیلوگرم است و این شاخص در کشوری مثل هلند به ۴۵۰ کیلو گرم هم می رسد.

وی ادامه داد: این سرانه بر اساس مجموعه مصرف لبنیات بر اساس واحد شیر است و صرفا مصرف خود شیر مدنظر نیست و شامل مصرف سایر فرآورده های لبنی هم می شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی یک قدم خیلی خوب برای کشور بود، اظهار داشت: ما یارانه هایی را داشتیم که بخش عمده اش به کشورهای همسایه حیف و میل می شد؛ در واقع حذف ارز ترجیحی پایان مفت فروشی بود.

وی ادامه داد: ما تازه داریم با دنیا و سایر کشورها رقابت می کنیم و حذف ارز ترجیحی اقدام خوبی بود که جلوی حیف و میل منابع را گرفت.

مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه با توجه به ۲ برابر شدن قیمت شیر، یک مقداری سبد خانوار درتامین مواد لبنی ضعیف تر شده است، گفت: اگر سرانه مصرف شیر و مواد لبنی پایین بیاید، به همان میزان، سلامتی جامعه تحت الشعاع قرار می گیرد، ازاین رو لازم است بخشی از یارانه خانوارها به خرید لبنیات اخصاص پیدا کند که این موضوع در دستور کار دولت است.

محمدپور با بیان اینکه بخش عمده ای از سهام مجموعه پگاه ازآن دولت است، گفت: از این رو ما در راستای پیاده سازی منویات دولت، چهار قلم اصلی محصولات شامل شیر ۹۰۰ گرمی، ماست دبه ای کم چرب، پنیر یو اف و شیر بطری را حتی با سود کم و گاهی با زیان، به صورت نامحدود تولید و عرضه می کنیم.

مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه روزانه نزدیک چهار هزار تن شیر از دامداران در کشور دریافت می کنیم، گفت: در زمان حاضر هم صادرات خوب و هم محصولات جدیدی هر سال و هر ماه در سبد تولیدات خود داریم.

محمدپور از اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر در شرکت های زیر مجموعه صنایع شیر ایران خبرداد و گفت: بالغ بر ۴۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم نیز در اثر فعالیت این مجموعه ها در کشور ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت صنایع شیر ایران به سمت تولید محصولات سلامت محور اشاره کرد و اظهار داشت: تولید محصولاتی مثل پنیر سخت و پنیر سیاه مزگی که صادراتی است در این راستا انجام می شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران از افزایش نزدیک ۱۰ درصدی صادرات محصولات پگاه پس از حذف ارز ترجیحی خبر داد و افزود: به عنوان مثال پگاه زنجان ۳۷ درصد بیشتر از میزان تعیین شده صادرات داشته و در حوزه عملکرد نیز این شرکت در پنج ماهه امسال به اندازه کل سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.