×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 27 September , 2024
هنوز در کوی ذوالفقاری شعبه سپهری داریم

اقتصادزمانه : خدمات بانک صادرات ایران در کمک به زیرساخت‌های متنوع و مختلف اقتصادی و پاسخگویی به نیاز مردم قهرمان خوزستان همچنان از شعب مزین به نام شهدای بانک و مناطق سربلند این استان از جمله «کوی ذوالفقاری» در سالروز شکست حصر آبادان تداوم دارد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک همزمان با فرارسیدن پنجم مهرماه و سالروز عملیات افتخارآفرین ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان در سال ۱۳۶۰، یاد سلحشوران غرورآفرین این عملیات و شهدای آن را گرامی می‌دارد و مفتخر است که همچنان پس از بیش از ۴ دهه از آن روزگار غرورآفرین بر علیه دشمن زبون بعثی، خدمات بانک از شعب مزین به نام شهدای بانک به مردم و صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی این مناطق ارائه می‌شود و علاوه بر تأمین مالی زیرساخت‌ها و صنایع خوزستان، از پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی، به مردم شریف این استان غفلت نورزیده است.

علاوه بر شعب «شهید خسرو باقری کاهکش»، «شهید خانلر مکی‌پور»، «شهید محمد داوطلب»، «شهید هوشنگ صولت دزفولی» و «شهید غلامرضا جعفریان»، شهدای همکار بانک در بمباران و عملیات کربلای ۴، در سطح استان، بانک صادرات ایران در شهر سربلند آبادان با تجهیز ۶ شعبه «ابتدای ذوالفقاری»، «آبادان»، «احمدآباد» ،«آذر»، «شهید جدی کازرونی» و «ایستگاه ۳» به مردم و صنایع این شهر خدمات ارائه می‌کند.

مانده تسهیلات ۲۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران در این روزها، در حالی موجب شده تا فعالان بخش‌های مختلف صنایع استان خوزستان از جمله، نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی، نیشکر و صنایع جانبی، چوب و ام دی اف، گردشگری، تولیدات درب و پنجره پی وی سی، ساختمان و ابنیه، کشتیرانی، تلفن همراه و سایر واحد‌های اقتصادی از خدمات بانک بهره‌مند شوند که مردم اقصی نقاط این استان طی یک سال اخیر از تقریبا ۳۰ هزار میلیارد ریال انواع وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی برخوردار شده و بدین ترتیب برگ سبز دیگری از شعار پر سابقه «در خدمت مردم» همچنان در کارنامه فعالیت بانک در استان خوزستان ورق خورده است.

در این میان تخصیص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار بانک صادرات ایران برای پروژه احداث شبکه فاضلاب آبادان و حمایت مستمر از شرکت پتروشیمی آبادان از جمله خدمات ویژه بانک در این شهر بوده است. این بانک طی سال‌های اخیر، از جمله مهمترین بانک‌هایی بوده که در کنار شرکت پتروشیمی آبادان، موجبات استمرار اشتغال و ادامه تولید در این شرکت را فراهم کرده و در بحران سال ۹۷ این پتروشیمی، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود، از جمله طرح همیان سپهر، حتی حمایت کافی از پرداخت حقوق پرسنل این شرکت را در دستور کار خود قرار داد و با تقبل سهم عمده‌ای از تامین نقدینگی مورد نیاز برای راه‌اندازی و احیای مجدد واحد‌های آسیب‌دیده، از این شرکت تا رسیدن به سوددهی، پشتیبانی کرد.

پرداخت بیش از ۱۷هزار و ۴۶۱ فقره وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از ۲۹ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال در راستای مسئولیت اجتماعی در یک سال منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری در استان خوزستان، نشانه توجه بانک صادرات ایران به پاسخگویی به نیازهای معیشتی مردم این استان است.

پرداخت ۲۰۵۱ فقره وام مشاغل خانگی و‌اشتغالزایی، ۱۳۱۲ فقره وام بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، ۳۸۴ فقره ودیعه مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرزند، ۵۲۸۶ فقره وام ازدواج، ۲۸۱۲ فقره وام فرزندآوری، ۷۸۹ فقره وام ودیعه مسکن مستأجران، ۱۷۲ فقره تسهیلات جهش ملی مسکن، ۱۴۶ فقره تسهیلات اقشار ویژه بنیاد شهید، ۱۷۷۱ فقره وام درمان و ۲۷۳۸ فقره سایر وام‌های قرض‌الحسنه ضروری از جمله حمایت‌های بانک در راستای مسئولیت اجتماعی در خوزستان بوده است.

عملیات ثامن‌الائمه(ع) با هدف انهدام نیروهای دشمن در شرق کارون و تصرف این منطقه، در ساعت یک بامداد پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با رمز مقدس «نصرمن‌الله و فتح قریب» شروع شد. این عملیات با همکاری ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای ژاندارمری انجام شد و نیروهای عمل کننده در این عملیات بزرگ از «لشگر ۷۷ خراسان» شامل سه تیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،۱۶ گردان نیروی پیاده در سازمان سه قرارگاه تیپی، «تیپ ۳۷ زرهی شیراز»، «گردان ۲۵۱ تانک» از «لشگر ۱۶ زرهی»، «گردان ۱۰۷ ژاندارمری»، «گروه رزمی ۲۹۱ تانک» بودند که با ناکام گذاشتن دشمن زبون بعثی عراق در تکمیل کردن محاصره آبادان، لشکر زرهی عراق با قدرت تمام درهم کوبیده شد و با خارج شدن قوای دشمن از شهر آبادان، آزاد شدن دو جاده مهم اهواز – آبادان و ماهشهر _ آبادان و آزادسازی کامل شرق کارون به وسعت ۱۳۰ کیلومتر مربع حاصل شد.

این عملیات تقریبا ۳۷۵ روز پس از هجوم دشمن در آبان ۱۳۵۹ به کوی ذوالفقاری آبادان، برای همیشه دست متجاوز را از این شهر شهید پرور کوتاه کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.