×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از همکاری مشترک شهرداری تهران و منابع طبیعی جهت ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان در ۵بوستان جنگلی خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه، نشست مشترک معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران پیرامون بررسی و حل موضوعات مشترک فی مابین با حضور مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران،رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳،معاونین خدمات شهری مناطق ۱،۴،۵،۱۳ و۲۲ و… برگزار و در خصوص موضوعات مرتبط و چگونگی اجرای تفاهم نامه تبادل شده فی مابین شهرداری و منابع طبیعی بحث و تبادل نظر شد.


در این جلسه حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران انتظارات و درخواست های خود را از شهرداری تهران در خصوص این طرح مطرح کرد و گفت: با این اقدام حجم فضای سبز شهر تهران برای استفاده عموم شهروندان افزایش خواهد یافت و طبق مفاد تفاهم نامه فی مابین شهرداری و منابع طبیعی نگهداری، حفاظت، حراست و بهره برداری از این عرصه ها از سوی اداره کل منابع طبیعی به شهرداری تهران واگذار خواهد شد.


وی در این نشست بر تهیه کتابچه طرح و اصلاح طرح ها و نقشه های ارسالی از سوی منابع طبیعی به مناطق مذکور تاکید کرد. مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت:در راستای امضاء تفاهم نامه فی مابین شهرداری تهران با اداره کل منابع طبیعی و وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تحویل ۲۲هزار هکتار از فضاهای سبز به شهرداری تهران برای استفاده عموم شهروندان با حفظ مالکیت دولت، شهرداری تهران و منابع طبیعی همکاری مشترکی را جهت ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان در ۵بوستان جنگلی انجام خواهند داد.


وی در تشریح روند اجرای این طرح گفت: در ابتدا طرح‌هایی در قالب دفترچه و کتابچه بهره برداری در هر کدام از نقاط تعیین شده در این مناطق توسط شهرداری تهران به اداره کل منابع طبیعی ارائه و پس از انجام بررسی های لازم از سوی این اداره کل و تایید، شهرداری پروژه های خود را در این فضاها اجرا خواهد کرد.


معاون شهردار تهران تاکید کرد: این طرح یکی از مهم ترین اقدامات ما برای اجرا محسوب می شود که در چارچوب مفاد تفاهم نامه فی مابین شهرداری تهران و اداره کل منابع طبیعی انجام خواهد شد.


وی در ادامه گفت: اقدامات مقدماتی این طرح در بوستان های نیلوفر، سرخه حصار،گلاب دره،کهف الشهداء و آبک به اتمام رسیده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته کیفیت خدمات رسانی به شهروندان در این بوستان های جنگلی افزایش خواهد یافت.


گفتنی است در این جلسه مقرر گردید، جانمایی پروژه های پیشنهادی منطقه در نقشه،اصلاح نقشه و تهیه دفترچه طرح پارک های جنگلی تلو و لویزان ،یاس فاطمی ،پارک کوهسار، پارک جنگلی چیتگر،لتمان و خرگوش دره نیز در موعد مقرر به پایان رسیده و پس از آن جهت بازبینی به اداره کل منابع طبیعی ارسال شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.