×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه همدلی و هم‌صدایی راز پیشرفت چابهار است گفت: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار چابهار در راستای منافع مردم، برنامه‌ها و امکانات را متناسب با افزایش جمعیت ببینند تا آیندگان از آنها به نیکی یاد کنند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، شهردار و اعضای شورای شهر چابهار در دیدار با عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، در خصوص سازوکارهای توسعه همکاری‌ها بر پایه ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اعضای شورای اسلامی و شهردار چابهار در این دیدار ضمن اشاره به نقش و جایگاه شورای شهر به عنوان صدای مردم و با توجه به توسعه محدوده منطقه آزاد و شرایط و جایگاه گردشگری و توریستی شهر عنوان کردند که می طلبد سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به ایجاد سند توسعه شهر چابهار همراهی کند. آن‌ها همچنین ضمن قدردانی از مشارکت سازمان منطقه آزاد در توسعه کمربندی شمالی و پارک ساحلی پردیسان با اشاره به اینکه فلسفه و رویکرد توسعه محدوده منطقه آزاد در راستای توسعه و پیشرفت شهر است عنوان کردند که برنامه‌ریزی و نظارت و توسعه زیرساخت های شهر چابهار در برنامه ریزی های سازمان نقش پررنگی داشته باشد و انتظار است سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص توسعه فضاهای عمومی شهری خصوصا پارک ها ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ، افزایش سرانه فضای ورزشی در سطح محلات شهر ، توسعه مبلمان شهری ، حل مشکل فاضلاب شهری، ساماندهی حاشیه شهر، توجه به مسئله آموزش و حمایت ویژه از تیم فوتبال ساحلی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

با این مقدمه، به تشریح گفت و گوهای این دیدار می‌پردازیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشستی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار چابهار در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: سال ۱۳۹۵ وقتی به برخی مسائل و پیگیری مطالبات و مشکلات ورود شد ابتدا لازم دانستیم برای ساماندهی روستای تیس بعد از سال‌ها برنامه ریزی و اقدام با برنامه نماییم. کنون شاهد آنیم بخشی از معابر روستا بازگشایی و در حال بازگشایست ، مرکز جامع سلامت در دست ساخت و پروژه آبرسانی تیس با عتباری ۸۷ میلیارد تومانی از پیشرفت خوبی برخوردار است.

کُردی افزود: شهر چابهار رو به پیشرفت است و با طرح‌های بزرگی که در دست اجرا است کارشناسان پیش بینی شهری پنج میلیون نفری را دور از انتظار نمی‌دانند . لذا مدیران شهری از هم‌اکنون با ریل‌گذاری و هدفگذاری برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا در آینده با کمبود امکانات و مشکلات مواجه نشویم.

او با اشاره به اینکه به دنبال محله‌بندی شهر چابهار هستیم و معتقدیم فنس‌ها باید برداشته شود و یک منطقه واحد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نگاه‌های قبلی نیز نباید حاکم باشد و عده‌ای بگویند شهر یا منطقه آزاد همه تحت یک نام واحد بنام چابهار نام برده شود.

وی گفت: در حال اجرای ۲۴ کیلومتر ساخت باند دوم بزرگ راه چابهار- کنارک هستیم که ۶ کیلومتر آن در دست آسفالت و باقیمانده طرح نیز در آینده نزدیک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای ساخت پارک خلیج پردیسان در محدوده دریاکوچک ۱۲۰ میلیارد تومان در حال هزینه است گفت: ۵۰ میلیارد تومان در پروژه احداث جاده کمربندی کلانتری با شهرداری مشارکت داریم است. و در حال برنامه ریزی تعریف پروژه های مشترک محرک توسعه برای شهر چابهار با همکاری شورای شهر و شهرداری هستیم .

همدلی و هم‌صدایی در راستای منافع مردم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر حل مشکلات فاضلاب شهری درچابهار تاکید کرد گفت: نباید فاصله بین شهر و منطقه آزاد زیاد شود و با همفکری نسبت به حل مشکلات سهیم باشیم و در برنامه ای مشترک برنامه ریزی استفاده از تکنولوژی های جدید در امر ساماندهی فاظلاب شهر انجام گیرد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر برنامه‌ریزی کنند شهرهای موفق در مدیریت شهری را بازدید کرده و از تجربیات آنها استفاده کنند تا بتوانند از الگو ها و تجارب موفق آنان در برنامه ریزی های شهری و اجرایی استفاده کنند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: شهرداری با استفاده ازتوان مشاورین موفق تنوع سازی در سبد درآمدی و ایجاد درآمد پایدار را در اولویت برنامه های خود قرار دهد .

ارتباط شورای شهر با منطقه آزاد چابهار تقویت شود

کُردی همچنین گفت: برای توسعه شهر بسته‌های سرمایه‌گذاری، پروژه‌های درآمدزا و پایدار تعریف شود .

وی بیان کرد: برای پروژه‌های فضای ورزشی محلات، میدان میوه تره بار و بازار ماهی و طرح‌های دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم و بسته‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری توسط مشاوران تهیه و در چابهار با مشارکت شهرداری اجرایی خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در سفر اخیر خود قول مسائد در خصوص راه اندازی دانشگاه را داد و بزودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.منطقه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرده است.

کُردی گفت: ورزشگاه کریکت در چابهار از نیازهای ضروری است تا شرایط برگزاری رقابت‌های بین‌المللی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: پایانه مسافری شهید کلانتری راه‌اندازی و تفریحات دریایی از لیپار به کنارک و سایر نقاط را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا شاهد رونق گردشگری و توسعه حمل و نقل مسافری دریایی باشیم.

وی بر هم‌صدایی اعضای شورای اسلامی شهر چابهار و تعامل، اعتمادسازی و بسترسازی مناسب در چابهار تاکید کرد.

بنیان رسیدن به اهداف گفته شد چیزی نیست جز استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی شهر و ایجاد حس نشاط و زندگی برای مردم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.