×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصادزمانه : نشستی با حضور معدن‌کاران اهالی و جمعی از مسئولان شهرستان بروجرد و روستاهای همجوار به‌منظور بررسی ظرفیت‌های معدنی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور؛ این نشست با حضور آقایان رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت، عباس گودرزی نماینده شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم مولابیگی مدیرکل اکتشاف وزارت صمت، بهمن جعفری مدیرکل صمت استان لرستان، حجت‌اله کریمی منفرد مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان و احمد فتاحی مدیر اکتشاف ایمیدرو مباحث و مشکلات بخش معدن این شهرستان بیان شد.
در همین زمینه نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی به موضوع فعال کردن معادن فلزی اشاره کرد و گفت: این مهم دریچه‌ای نو رو به دنیای معدن، صنعت و اشتغال خواهد بود که بر همین اساس در این راستا تاکنون جلسات مکرری برگزار شده این در حالی بوده که این مهم زمان‌بر اما آینده‌دار است.
گودرزی با بیان اینکه ایمیدرو آمادگی دارد که به عنوان سرمایه‌گذار ورود پیدا کند، افزود: امید می‌رود این‌گونه نشست‌ها منجر به ارتقا سطح رضایت‌مندی مردم شود.

معاون امور معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت نیز با بیان این‌که هفت هزار معدن فعال و پنج هزار معدن غیرفعال در کشور وجود دارد گفت: محدوده‌های معدنی در کشور وجود دارد که سعی شده به ظرفیت معادن کشور اضافه شود و امسال ۲۳ هزار میلیارد تومان به معادن دولتی کشور اختصاص یافته است.
محتشمی‌پور خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال شرکت‌های زیادی در موضوعات در حوزه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند از تجهیزات اکتشافی شرکت‌هایی هستند که دوربین‌هایی را تولید می‌کند.
وی ادامه داد: تولید پهپاد جهت بهره‌برداری نیز برای اولین بار ساخت داخل تراکت معدنی و در فرآوری هم ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد معدنی در کشور با تکنولوژی و تجهیزات ایرانی انجام می‌شود.
محتشمی‌پور ‌خاطرنشان کرد: در حوزه تیتانیوم با تکنولوژی ایرانی، کارخانه فرآوری برای اولین بار در حال نصب است و تا نیمه سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

همچنین حجت‌اله کریمی‌منفرد مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی زاگرس (لرستان) در ارتباط با زمین‌شناسی منطقه و ظرفیت‌های معدنی و همچنین تهیه برگه پی‌جویی و اکتشاف یک‌پنجاه‌هزارم بروجرد توسط این اداره‌کل توضیحاتی ارائه کرد

شایان ذکر است اعضای حاضر در این نشست از بخشی از ظرفیت‌های شهرستان بروجرد از جمله کارخانجات کاشی جم، فولاد پاسارگاد و اطلس زاگرس به عنوان سه مجموعه موفق و در حال توسعه بازدید کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.