×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

به گزارش اقتصاد زمانه : نشست بررسی مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها و صنایع بزرگ استان خوزستان با حضور سخنگوی دولت به‌ صورت برخط برگزار شد.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از خبرنگار روابط‌عمومی، این نشست بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت و مدیران سازمان‌ها و صنایع فعال استان خوزستان و به صورت برخط و به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
در این نشست، جعفر جنامی نیا مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی به نمایندگی از شرکت فولاد خوزستان حاضر بود و به تشریح فعالیت‌های این مجموعه بزرگ صنعتی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت.
علی ربیعی سخنگوی دولت، فرهنگ‌ سازی را نیاز اولیه اجرای مسئولیت‌ اجتماعی دانست و افزود: در شرایط امروز کشورمان بیش از هر دوره‌ی دیگر نیازمند گسترش و نهادینه کردن مفهوم مسئولیت‌ اجتماعی در جامعه هستیم. در طول جنگ‌ شرایط سخت روحی و روانی بر اهالی خوزستان تحمیل شد. سازمان‌ها و صنایع فعال در این استان باید به گونه‌ای عمل کنند که این شرایط تغییر کرده و به سمت روحیه اجتماعی و سرزندگی حرکت کند.
ربیعی در ادامه گفت: آثار تخریبی شرکت‌ها بر محیط زیست طلب می‌کند، در مسیر اجرای مسؤلیت‌های اجتماعی نسبت به حفظ و گسترش محیط زیست گام برداشت. سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی با تعریف مسؤلیت‌ اجتماعی در برنامه استراتژیک،‌ جایگاه این مقوله را ارتقاء و تثبیت کنند. از سوی هیأت دولت هم فعالیت‌هایی در تدوین استاندارد ملی مسئولیت‌های اجتماعی در حال انجام است، که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم تکمیل و ابلاغ شود.
هادی خانیکی مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه و مطبوعات بر ضرورت انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی سازمان‌ها و کارخانجات مختلف تاکید داشت و افزود: خوزستان صف مقدم تولید است و سهم بزرگی در تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند. نقطه‌‌ی مشترک در گفت و گوی بین نهادهای حرفه‌ای و مدنی با دستگاه‌های اجرایی، دستیابی به راه‌حل مشترک و قابل اجراست. شرط لازم این مورد،‌ درک مشترک از مسائل است.
جعفر جنامی نیا که به نمایندگی از شرکت فولاد خوزستان در این نشست حضور داشت، از لزوم نهادینه شدن مسئولیت‌های اجتماعی در میان سازمان‌ها و شرکت‌های فعال گفت و افزود: شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۳۶۷ با ظرفیت تولید ١/٥ میلیون تن شمش به بهره‌برداری رسید. خوشبختانه با اجرای طرح‌های توسعه، امروز این میزان از تولید به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تُن شمش فولادی و ایجاد ۱۲۵۰۰ فرصت مستقیم شغلی رسیده است. این مجموعه در حال حاضر بزرگترین عرضه‌کننده‌ی شمش فولادی کشور و دومین قطب تولید فولاد کشور لقب گرفته است.
جنامی نیا در ادامه گفت: مسئولیت اجتماعی از منظر کلی، یعنی توجه مسئولانه به مسائل جامعه می باشد اما در نگاه عمیق به توسعه پایدار می‌پردازد. توسعه پایداری که در سه جنبه‌ی اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست نمود پیدا می‌کند. در بحث ورزش باشگاه فولاد خوزستان توانسته با درخشش در سطح کشور و بین‌المللی افتخارات بسیاری را برای استان کسب کرده و روحیه نشاط را در جامعه تزریق کند. راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی شهدای فولاد خوزستان به منظور محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی، تربیتی و توانمند‌سازی در مناطق کم‌ برخوردار ، از دیگر اقدامات این مجموعه به شمار می‌آید.
مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی در ادامه به حمایت مستمر مجموعه فولاد خوزستان از اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و افزود: ‌حمایت‌ها از اقشار آسیب پذیر و خانواده های نیازمند به کمک‌های مالی محدود نشده و در مواردی مختلف: درمانی، آموزشی و .. صورت گرفته است . در ایامی که جامعه با انتشار ویروس کرونا مواجه است، پشتیبانی صنعت از شبکه‌ی بهداشت می‌تواند به کاهش آلام و ایمن‌سازی جامعه کمک‌ شایانی کند.
جنامی نیا در پایان توجه به مسئولیت اجتماعی در کنار توسعه را از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه فولاد خوزستان دانست و اضافه کرد: ماهیت تولید فولاد به گونه‌ای است که محیط زیست اطراف را تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ در مجموعه‌‌ی فولادخوزستان حفظ و توسعه محیط زیست،‌ از اولویت‌های برنامه‌ریزی به شمار می‌آید، به طوری که تا به امروز ۵۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده است. این رقم ۵ برابر مقداری است که بر اساس استاندارد صنایع در نظر گرفته شده است . از طرفی پایش برخط اثرات زیست محیطی فرایندهای تولیدی و اتصال آن به سامانه سازمان حفاظت از محیط زیست استان از دیگر اقدامات خوداظهاری این شرکت است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این نشست علاوه بر شرکت فولاد خوزستان،‌ شرکت مناطق نفتخیز جنوب، آب و برق خوزستان،‌ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان مناطق آزاد اروند ، حضور داشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.