×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024
نشانه هایی افق روشن کچاد در تحقق اهداف با تعدیل مثبت بودجه

اقتصادزمانه : افزایش سرمایه شرکت به ایستگاه آخر رسیده و از این پس، سرمایه اسمی این غول معدنی برابر با ۳۷,۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود که این امر بیانگر افزایش بیش از ۳ برابری سرمایه ثبتی شرکت از سال ۱۴۰۱ تاکنون بوده است.

با احتساب دلار ۶۳,۰۰۰ تومانی و ارزش بازار ۱۱۲ هزار میلیاردی، مارکت کپ دلاری این شرکت در سطح ۱,۷۷ میلیارد دلار محاسبه شده است!

نیروگاه خود تامین برق «کچاد» مزیت رقابتی بسیار ویژه ای به این شرکت بخشیده و وابستگی این شرکت به شبکه برق کشور را بسیار کاهش داده است! بدین صورت که در شرایطی که به دلیل قطع برق واحدهای صنعتی، عملیات تولید و فروش این شرکت ها ضربه سنگینی متحمل می شد، در «کچاد» خبری از قطعی برق نبود! و فعالیت های عملیاتی در روال عادی انجام شد.

آنالیز عملکرد ۶ ماهه شرکت گویای آن است که :

شمش فولادی در سبد درآمدی بیزینس حرف اول را می زند. در این مدت ۶ ماهه، تقریبا ۵۰% از درآمد کل بیزینس از محل فروش این محصول حاصل شده و این امر با توجه به تکمیل زنجیره ارزش فولاد و نهایتا حاشیه سود بالاتر به عنوان یک مزیت محسوب می گردد.

-درنیمه نخست ۱۴۰۳ شاهد ثبت یک رکورد جدید در تولید شمش فولادی هستیم! بدین صورت که تقریبا ۵۶۱ هزار تن شمش فولادی در این مدت تولید شده است ! این عدد در دوره مشابه برابر با ۵۵۷ هزار تن بوده است!

البته تناژ تولید این محصول در شهریور ماه در سطح تقریبا۹۷ هزار تن گزارش شده است! بالاترین میزان تولید در تابستان ۱۴۰۳!!

بنابراین دیتای مندرج در صورت های مالی بیزینس، حاشیه سود ناخالص این محصول در سطح ۴۱% محاسبه شده است ! یعنی به ازای هر ۱۰۰ میلیارد فروش شمش،۴۱ میلیارد تومان سود ناخالص مجموعه است!

-بررسی موجودی انبار،تناژ تولید و فروش این محصول بیانگر وجود تقریبا ۸۰ هزار تن شمش فولادی در انبار های شرکت است.

-در شهریور ماه هر تن شمش فولادی در سطح ۲۲,۸ میلیون تومان معامله شده! بنابراین در انتهای شهریور، بیش از ۱,۸۱ هزار میلیارد تومان درآمد شمش فولادی در انبار های شرکت نهفته است!

دیگر محصول استراتژیک شرکت ، گندله است. در شهریور ۱۴۰۳ هر تن گندله به نرخ ۵,۱۱ میلیون تومان معامله شده است ! این عدد در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۴,۷ میلیون تومان بوده!

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.