×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : علی بریمانی، مدیر نسوز شرکت با تشریح اقدامات صورت گرفته جهت تخریب، طراحی، خرید و اجرای نسوز استک (دودکش ) جدید کائوپرهای کوره بلند شماره۲ که بالغ بر ۱۸۷۰۰ نفر ساعت فعالیت مجموعه مدیریت نسوز شامل می شد، گفت: در پی وقوع حادثه سقوط استک کائوپرهای کوره بلند شماره ۲ جهت جلوگیری از ایجاد وقفه در روند تولید و همچنین دمونتاژ باقیمانده استک (حدود ۱۷ متر) تصمیم بر جداسازی کامل استک از کائوپرها و همچنین جداسازی لوله هوای ارسالی از نیروگاه (اسنورت) و بای پس دریچه ۱۰ هوا اتخاذ شد.

به گزارش اقتصاد زمانه ، وی افزود: در مرحله اول پاکسازی محوطه پرسنل این مدیریت با ۶۷۲ نفر ساعت کار موفق شد بیش از ۲۰۰ تن مواد نسوز از محوطه استک را جمع آوری کند و در مرحله دوم پاکسازی مربوط به باقیمانده استک به طول ۱۷ متر بود که بدون مسدودسازی مسیر هوا به دلیل دمای بالای دود و کانال (۲۰۰‏-۴۰۰ درجه سانتیگراد) و غلظت بالای گازهای CO و CO۲ در محوطه امکان پذیر نبود . بنابر این با توقف کامل کوره بلند شماره ۲ و کائوپرها و ایجاد شرایط ایمن برای کار نفرات نسوز، مسدودسازی مسیر استک به وسیله ایجاد دیواره و گانیگ دو طرف دیواره مذکور آغاز گردید. به دلیل مشکلات ایمنی کار به صورت بازه زمانی چند دقیقه ای و تعویض نفرات با نفرات جدید و با سختی فراوان و با مصرف ۵‏/۷ تن آجر شاموتی و ۳ تن جرم گانینگ و ۴۸ نفر ساعت صورت پذیرفت.

بریمانی با بیان این که بعد از مسدود نمودن کانال احتراق دمونتاژ باقیمانده استک و مرحله دوم تخریب، پاکسازی مواد نسوز از بدنه استک از ارتفاع ۵‏ متر آغاز گردید، افزود: در این مرحله با ۵۰۴ نفر ساعت بیش از ۱۳۰ تن مواد نسوز جمع آوری شد و در تاریخ ۴‏ آبان ماه ۱۳۹۹ به پایان رسید . در این عملیات حدود ۱۵۵ تن از آجر نسوزهای تخریب شده که از نظر ظاهر مورد تائید بود، جهت انجام نسوزچینی در نواحی غیر حساس مانند خطوط راه آهن، محوطه کارگاه که با مواد مذاب درگیرند در راستای صرفه جوئی در هزینه ها توسط پرسنل مدیریت نسوز با ۴۸۰ نفر ساعت، پالت بندی و انبارش شد.

مدیر نسوز شرکت با بیان این که طی جلسات اولیه تعمیرات، مقرر گردید نسوز استک بصورت گانینگ اجرا گردد پروسه طراحی نسوز استک به صورت کامل برای گانیگ با بیش از ۳۲۰ نفر ساعت صورت پذیرفت، گقت: پس از نهائی شدن تعمیرات با آجر نسوز، یک بار دیگر این پروسه با وجود محدودیت های زیاد طی چند مرحله به دلیل ضرورت تسریع در تامین متریال نسوز مورد نیاز با تغییرات و محاسبات مجدد تکرار شد. در این مرحله لازم بود که این کار با مذاکرات و هماهنگی های لازم با شرکت های تولیدکننده نسوز و براساس مارک هایی که قالب های آن موجود بوده و آمادگی تولید شرکت ها انجام گردد که این مرحله با بیش از ۵۶۰ نفر ساعت انجام گرفت که در مجموع پروسه طراحی بیش از ۸۰۰ نفر ساعت زمان برد.

وی از برآورد و تنظیم لیست متریال نسوز ومشخصات فنی مورد نیاز بر اساس ویژگی های محیط عملیاتی بر اساس طرح تائید شده با ۹۶ نفر ساعت و تنظیم سفارش، درخواست خرید و پیگیری ارسال کالا با ۱۹۲ نفر ساعت خبر داد و افزود: انجام تعمیرات نسوز در ۳ فاز انجام پذیرفت که در فاز اول پس از نصب و مونتاژ قطعه اول که از ۵‏/۰+ تا ۱۷+ متر را شامل می شد از تاریخ ۲۶‏ آذرماه ۱۳۹۹ آغاز و در تاریخ ۱۴‏ دی ماه ۱۳۹۹ نسوزچینی آن به اتمام رسید و برای مونتاژ قطعه دوم به مکانیک تحویل شد. پس از نصب این قطعه که از ارتفاع ۱۷+ تا ۳۸+ متر بود کارگاه در تاریخ ۲۵‏ دی ماه ۱۳۹۹ به نسوز تحویل و در تاریخ ۲۰‏ بهمن ماه ۱۳۹۹ تعمیرات نسوز این قطعه نیز به پایان رسید. بعد از نصب قطعه سوم که از ارتفاع ۳۸+ تا ۷۰+ متر استک بود در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ به مدیریت نسوز تحویل گردید و در تاریخ ۳۱‏ فروزدین ماه سال جاری عملیات نسوزکاری استک تکمیل شد. در فاز سوم به دلیل شرایط نامساعد جوی، وزش باد شدید و ارتفاع زیاد انجام کار با سختی بسیاری برای پرسنل مکانیک و نسوز همراه بود که به یاری خدا و نظارت مستمر فنی و ایمنی بدون هیچ حادثه ای به اتمام رسید. در مجموع ۳ فاز تعمیرات بیش از ۳۰۰ تن انواع مواد نسوز اعم از آجر، جرم، پودر مرتل و پشم سنگ و بیش از ۱۵۰۰۰ نفر ساعت صرف شد.

وی تسریع کرد: انجام این تعمیرات بدون همکاری و مساعدت مدیریت های برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، راهبری و ماشین آلات، تعمیرات و نوسازی ساختمان، خرید مواد و لوازم مصرفی و همچنین HSE امکانپذیر نبود که شایسته تقدیر می باشند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.