×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ به عدد ۴۰.۲ درصد رسید.

به گزارش اقتصاد زمانه ، در ماه اسفند بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢, ٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۴٠١, ۵ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣۴, ٧ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (۴١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢۶.٨ درصد) است.

بیشترین نرخ تورم
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴٠, ٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۶.٣ درصد) است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ٣٩۶, ۶ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های ایلام و یزد با ٢.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٠.١ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣۴, ۵ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران (۴١.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٧.١ درصد) است.

کمترین نرخ تورم
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٩, ٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۴۶.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣۶.۶ درصد) است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ۴٢٩, ٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.۶ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان با ٢.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ٠.١ درصد می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣۵, ٨ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌های مازندران و کهگیلویه و بویراحمد (۴٢.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٢۶.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴٢, ٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۵١.۵درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۵.٢ درصد) است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.