×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

به گزارش اقتصاد زمانه، کربوهیدرات‌هایی از قبیل مواد قندی و گلوکز در صورت زیاده‌روی در مصرف موجب افزایش وزن می‌شوند. هرچند، میوه‌ها از جمله منابع خوبی از کربوهیدرات‌ها هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

برخلاف نظر برخی از کارشناسان مصرف میوه در کاهش وزن موثر است. اگرچه میوه‌ها حاوی میزان قابل توجهی از قند طبیعی هستند، بیشتر این مواد خوراکی سرشار از آب بوده که به احساس سیری کمک می‌کند.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی به برخی انواع میوه اشاره کرده که سرشار از مواد مغذی مختلف هستند و در کاهش وزن نقش دارند:

آناناس میوه‌ای سرشاراز انواع ویتامین و مواد معدنی است که میل به شیرینی را برطرف می‌کند. مصرف این میوه به دلیل برخورداری از ویتامین C و منگنز توصیه می‌شود.

هندوانه سرشار از آب است که مصرف آن به احساس سیری کمک می‌کند. همچنین وجود آنتی اکسیدان لیکوپن در این میوه در پیشگیری از بروز سرطان پروستات در مردان موثر است.

گریپ فروت خاصیت چربی‌سوزی سریع ندارد اما میزان آب موجود در این میوه به احساس سیری کمک می‌کند.

گلابی از جمله میوه‌های حاوی فیبر خوراکی است که مصرف آن باعث می‌شود فرد به دلیل احساس سیری کمتر میل به غذا خوردن داشته باشد.

آووکادو نیز حاوی چربی سالم است که مصرف آن باعث می‌شود فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیر بودن داشته باشد. اگرچه میزان کربوهیدرات موجود در این میوه کم نیست، چربی‌های سالم موجود در آن به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

سیب از جمله خوراکی‌های مفید برای کاهش وزن است چرا که حاوی فیبر است. پوست این میوه حاوی بیشترین میزان فیبر است و به همین دلیل مصرف این میوه با پوست توصیه می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.