×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : بهبود خدمات اینترنتی درکیش از مهم ترین درخواست هایی بود که در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این جزیره مطرح شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، امیر سوداگران مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اشاره به اینکه مهم ترین هدف سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جزیره کیش کمک به بهبود زیر ساختهای حوزه ارتباطات و فناوری بود ، گفت: دراین سفر پس از شرح وضعیت موجود زیرساخت های ارتباطی در منطقه آزاد کیش ، خواستار پیگیری و تسریع در بهبود خدمات اینترنتی ثابت و سیار بعنوان مطالبه ای ضروری و عمومی ساکنان و گردشگران شدیم.

وی افزود: درارائه تمام گزارش ها، مکاتبات رسمی و روند بازدیدها شرایط موجود و مشکلات جزیره به طور کامل به وزیر ارتباطات اطلاع داده شد.

امیر سوداگران اظهار داشت : در دو سال گذشته، در راستای تقویت زیرساخت های ارتباطی جزیره کیش، طرح فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش به سرزمین اصلی و طرح ۱۰۰ کیلومتر شبکه زیرساخت فیبرنوری درون جزیره کیش انجام شده است، اما متأسفانه، بهره برداری نکردن اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار از زیرساخت های فراهم شده، عدم بروزرسانی و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اپراتورها و همچنین نبود نظارت کافی بر کیفیت خدمات ارتباطی در جزیره کیش، موجب ارائه نامطلوب اینترنت ثابت و سیار در این جزیره شده که نارضایتی فراوان ساکنان و گردشگران را به دنبال داشته است.

سوداگران افزود: این وضعیت با برنامه های راهبردی سازمان در ایجاد شهرهوشمند، استقرار استارتاپ ها و تقویت کسب و کارهای اینترنتی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت اپراتورهای خدمات اینترنتی ثابت و سیار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر می شود تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به نمایندگی از این وزارتخانه، مسئولیت نظارت برعملکرد این اپراتورها را بر عهده دارد.

به گفته سوداگران ، وجود فرکانس های ارتباطی مزاحم در جزیره کیش و مؤثر دانستن آن بر ضعف خدمات ارتباطی سیار، موضوعی بود که برای نخستین مرتبه در این سفر عنوان شد که در صورت صحت آن، تجهیزات و مجوزهای قانونی برای رصد این موضوع و پیگیری و رفع آن در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است.

مدیر فناوریاطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: در این سفر، با دستورصریح محمد جواد آذری جهرمی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مقرر شد تا این موضوعات پیگیری شده و نتیجه اقدامات ظرف مدت دو هفته اعلام شود.

سوداگران گفت: اتصال ۳۴ دکل مخابراتی تجمیعی موجود به شبکه فیبرنوری درون جزیره کیش و احداث ۵ دکل مخابراتی تجمیعی جدید نیز به منظور تقویت ارتباطات سیار در این جزیره بسیار ضروری است که موضوعات در دستور کار اپراتور تله کیش قرار دارد و با انجام آن، شاهد بهبود چشمگیر وضعیت ارتباطات سیار در جزیره خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.