×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : وزارت امور خارجه نسبت به آزادسازی منابع ارزی مسدود شده بانک دی در چین اظهار امیدواری کرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی بانک دی، نادر حسن‌پور معاون بین‌الملل بانک دی با محمدرضا صبوری مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه دیدار کرد.
در این دیدار صبوری اظهار امیدواری کرد با مذاکرات انجام شده با مقامات چینی بزودی منابع ارزی مسدود شده بانک دی در بانک Kunlun و Gansu آزاد خواهد شد.
حسن پور در این دیدار ضمن تشکر از مساعدت و همکاری‌های مستمر وزارت امورخارجه کشورمان، گفت: بانک دی با بهره‌مندی از نیروهای مجرب و کارآمد، علاوه بر حمایت از منویات مقام معظم رهبری در اجرای شعار سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها”، همه تلاش خود را برای تأمین منافع خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران بعنوان سهامداران اصلی بانک، بکار گرفته است.
وی با اشاره به توانمندی بانک دی در نقل و انتقالات ارزی، افزود: بانک دی دارای کارگزاران فراوانی در کشورهای مختلف است و علیرغم تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه بانک، انواع حواله بازرگانی، غیربازرگانی، غیربانکی و بروات اسنادی توسط بانک دی به کشورهای مختلف صادر می‌شود. همچنین بانک دی ضمن حضور فعال در بازار متشکل ارزی، نقش مهمی در خرید و فروش ارز دارد و بصورت روزانه اقدام به مبادلات ارزی با صرافی‌های بانکی و صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی می‌کند.
حسن پور با اشاره به توانمندی بانک دی در فرابورس و افزایش سرمایه اخیر بانک دی، گفت: اخیراً بانک دی اقدام به افزایش سرمایه ۲۲۴۳ درصدی کرده است و به این ترتیب از نظر میزان دارائی، رتبه دوم در میان بانک‌های خصوصی و رتبه پنجم در میان بانک‌های دولتی را بدست آورده و مدیریت ارشد بانک درصدد انتقال سهام بانک دی از فرابورس به بورس است.
معاون بین‌الملل بانک دی با اشاره به مسدودی منابع ارزی بانک دی در بانک Kunlun و Gansu در کشور چین، خواستار همکاری و مساعدت وزارت امورخارجه در آزادسازی این منابع شد و پیشنهاداتی برای تخصیص خط اعتباری از سوی بانک‌های چینی به ارز یوآن نزد بانک‌های ایرانی غیرتحریمی برای طرح از طرف سفارت کشورمان در پکن ارائه داد.
معاون امور بین‌الملل بانک دی هم‌چنین خواستار پیگیری ویژه وزارت امورخارجه برای رفع تحریم‌های ثانویه علیه بانک دی در مذاکرات آتی برجام شد.
مدیر کل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده از طرف وزارت امور خارجه و مذاکرات بعمل آمده با دولت چین،گفت: منابع ارزی مسدود شده بانک دی در حال آزاد شدن است و با توجه به جایگاه ارزنده بانک دی در نظام بانکی کشورمان و هم‌چنین نمایندگی این بانک از طرف خانواده معظم شهداء ایثارگران، یکی از موضوعات مورد نظر برای طرح در سفر آتی وزیر امور خارجه ایران با مقامات چینی خواهد بود.
مدیر کل دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تشریح اقدامات صورت گرفته در دفاع از منافع مادی و معنوی کشورمان افزود: در مورد خروج نام بانک دی از فهرست تحریم‌های ثانویه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقدام به گردآوری خسارات ناشی از این تحریم‌های ظالمانه کرده است تا از طریق داوری بین المللی مستقر در پاریس اقدام به پیگیری جبران خسارات ناشی کند. بانک دی نیز می‌تواند درخواست خود در خصوص رفع تحریم‌های ثانویه را به معاونت ریاست جمهوری برای انعکاس به داوری بین المللی ارائه کند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.