×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیریت بر ترازنامه با برنامه محوری و تمرکز بر کسب و کار اصلی بانکداری در نخستین بانک ایرانیاخبار پولی مالی_برنامه‌محوری و تمرکز بر کسب و کار اصلی بانکداری در بازار پول کشور، اهداف سازمانی را در بزرگترین بانک کشور محقق خواهد ساخت.

به گزارش اقتصاد زمانه ، بررسی تحولات اقتصادی به ویژه پولی و بانکی کشور در دهه اخیر، حکایت از عدم توازن در بازار پول، افزایش لجام گسیخته پایه پولی و نقدینگی، تورم مزمن و کاهش ارزش پول ملی، افزایش نرخ ارز و محدودیت فعالیت‌های ارزی، رقابت ناسالم بین بانک‌ها و موسسات اعتباری، افزایش هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی نظام‌بانکی، کاهش یا در برخی موارد صفر شدن نرخ اسپرید در بانک‌ها، پایین بودن کارمزدهای امور بانکی و… دارد که محصول این چالش‌ها، خود را در تابلویی به نام “ترازنامه بانک‌ها” نمایان می‌سازد. ترازنامه واقعی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیانگر این واقعیت تلخ می‌باشد که وضعیت سودآوری در نهادهای بازار پول نامناسب بوده و این موضوع در بررسی شاخص‌های مالی بانک‌های حاضر در بورس اوراق بهادار نیز مشهود است.

این وضعیت نامناسب مالی در نخستین بانک ایرانی که برخی از تکالیف حاکمیتی و دولتی را نیز به دوش می‌کشد و همواره تلاش مضاعفی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته، بیشتر پدیدار است. گام نخست بهبود وضعیت مالی و حرکت به سمت سودآوری به عنوان نقطه عطف تحولات واقعی در بانک، آسیب‌شناسی و تعمق در مباحث مالی و تجزیه و تحلیل عمیق دارایی‌ها و بدهی‌ها و کارآمد نمودن مدیریت بر ترازنامه بانک می‌باشد. تجزیه و تحلیل سمت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک در این عرصه حساس، حکایت از این واقعیت مهم دارد که مهم‌ترین مسئله بانک در کوتاه‌مدت، ریسک نقدینگی است و یکی از مهم‌ترین راهکارهای عملیاتی برای گذار از این موضوع، افزایش منابع بانک می‌باشد. بر این اساس شایسته است همه کارکنان بانک به‌ویژه همکاران خط مقدم در مناطق و شعب با کار جهادی و بسیج کلیه ظرفیت ها و نیروهای فکری و سازمانی، برای افزایش منابع تلاش و همت مضاعف داشته باشند. بدیهی است پشتیبانی واحدهای ستادی با ارایه محصولات جدید و بهبود فضای رقابتی در تعامل با مراجع درون و برون سازمانی، اجنتاب‌ناپذیر بوده و مقدمه موفقیت در رسیدن به اهداف سپرده‌ای قلمداد می‌شود که به امید حق تعالی و مشارکت و نقش آفرینی حداکثری همکاران تحقق خواهد یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.