×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با ابراهیم نوشادی شهردار اهواز دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از خبرنگار روابط‌ عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن تبریک انتخاب نوشادی به سمت شهردار اهواز گفت: مجموعه فولاد خوزستان با تولید ۳ میلیون و هشتصد هزار تُن فولاد، رتبه دوم تولید فولاد در کشور را داراست و نقش راهبردی در تولید فولاد کشور ایفا می‌کند. در گروه فولاد خوزستان ۱۳ هزار تن به طور مستقیم و ۱۰۰ هزار تن به طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
ابراهیمی در ادامه گفت: نسبت به وضعیتی که طرح‌ های توسعه کشور و وضعیت فولاد خوزستان دارد، میزان تولید کنونی فولاد در استان نگران کننده‌ است.
وی ادامه داد: در حال حاضر معادل ده درصد ظرفیت کشور را شرکت فولاد خوزستان تولید می‌کند که زمانی این عدد ۲۵ درصد بود. مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی) افقی که در سال ۱۴۰۴ برای صنعت فولاد در کشور تعیین کردند، دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن و کسب رتبه اول تولید فولاد در منطقه است. با توجه به پیش بینی سهم ۲۵ درصدی استان خوزستان از تولید فولاد کشور، در سال ۱۴۰۴ باید به تولید ۱۳ میلیون و ششصد هزار تن دست پیدا کنیم. این در حالی است که با در نظر گرفتن طرح‎‎‌‌های توسعه‎‌ تولید استان به ۶ میلیون تن می‌ رسد. با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در سایر استان‌های کشور در حال اجراست و همچنین وضعیت موجود شرکت فولاد خوزستان تا سال۱۴۰۴، جایگاه خوزستان به رتبه چهارم یا پنجم می‌رسد و سهم تولید فولاد استان به کمتر از هفت یا هشت درصد خواهد رسید.
مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه اظهار داشت: با دلیل اینکه استان خوزستان به آب‌های آزاد و منابع انرژی، حمل و نقل آسان و نیروی کار دسترسی دارد، بهترین بستر تولید فولاد کشور است. لیکن همکاری و یاری سایر دستگاه‌های استان از جمله شهرداری اهواز با شرکت فولاد خوزستان می‌تواند در دستیابی تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ موثر باشد.
وی افزود: به ازای هر یک شغلی که در صنعت فولاد ایجاد شود ۲۳ شغل غیر مستقیم در کنار آن به وجود خواهد آمد. نگاه سهامدار عمده به شرکت فولاد خوزستان نیز یک سرمایه‌‍ گذاری بلند مدت است. لذا انتظار داریم در سال مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها به این صنعت کمك شود.
ابراهیمی مهمترین چالش پیش‌رو را کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف برق دانست و افزود: این مورد سبب کاهش تولید می‌شود، نوسانات برق آسیب‌های سنگینی به این صنعت وارد می‌کند. سال گذشته با وجود محدودیت‌های برق به رکورد تولید برنامه‌ریزی شده دست پیدا کردیم. امیدواریم تا پایان سال با وجود تمام مشکلات به تناژ مورد نظر دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: مجموعه فولاد با همه ی توان خود در راستای خدمات رسانی به مردم پای کار است و یکی از راه های خدمت رسانی همکاری فی مابین با شهرداری است و این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.
ابراهیم نوشادی شهردار اهواز نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در شرکت فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان از نظر صنعت و حضور موفق در عرصه‌ی ورزشی همواره مایه افتخار خوزستان بوده است. ذهن توسعه‌مند در نگاه مدیران استان برای مردم هم قابل تحسین است و این نگاه باعث پیشرفت می شود.
وی به ۱۲۶ شاخص مشترک در شهرستان اهواز میان دستگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: شهرداری اهواز در ۱۲۶ شاخص دچار مشکل است و متاسفانه شهرستان اهواز از استاندارد سایر کلانشهرها عقب افتاده است. علاوه بر این در شاخص‌های منابع در شهرداری اهواز با محدودیت مواجه هستیم. در این شرایط اگر دستگاه‌های بزرگ استان به ما کمک نکنند در نگهداشت شهرستان با مشکل مواجه می‌شویم‌. اگر کمک دستگاه‌های استان در چالش‌هایی مانند سایت صفیره نبود، شهرداری به تنهایی نمی‌توانست این معضل را در شهرستان حل کند و ممکن بود به بحرانی مانند آب‌های سطحی مبدل شود. بحران صفیره نشان داد هم‌ افزایی دستگاه‌ها در استان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.
شهردار اهواز گفت: ما به دنبال این هم افزایی در شهرستان هستیم که با حداقل امکانات و با تجمیع قوا و نیروی موجود بتوان مشکلات اهواز را برطرف کرد، چرا که هر مشکلی در سطح شهرستان رخ دهد مطمئنا و ناگزیر دامن‌گیر تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها می‌شود. امید که همکاری میان شهرداری و صنعت فولاد ادامه پیدا کند. برای مثال فولاد زمین های ورزشی را در مکان‌هایی که کمبود و نیاز وجود دارد، اهدا کند و ما به نام فولاد امکانات زیرساختی آن بخش‌ها را مهیا می کنیم. تمام تلاش ما در جهت تامین رضایت‌مندی مردم و رفاه آنان است و نباید اجازه دهیم اختلافات کوچک مانع خدمات‌رسانی به مردم شود. ایجاد کار گروه مشترک فولاد و شهرداری اهواز در راستای رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو، می‌تواند گام موثری در آبادانی و شکوفایی کلانشهر اهواز باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.