×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

اقتصادزمانه : معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به منظور بازدید و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی حوزه سواحل مکُران از طریق فرودگاه کُنارک وارد چابهار پایتخت دریایی ایران شدند.

“محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور” و “سعید محمد مشاور ریس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد” روز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.

این سفر با هدف بررسی ظرفیت‌های سواحل مکُران بویژه چابهار و همچنین ارزیابی ظرفیت‌های شیلاتی بر پایه اقتصاد دریامحور در دستور کار قرار گرفته است.

بازدید از مجموعه‌های فولاد، پتروشیمی و تولیدی‌هایی که براساس مزیت سواحل مکُران در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده ازجمله اهداف این سفر باشد.

درمجموع و براساس آخرین اطلاعات، بازدید از مجمتع فولاد مکُران، مجتمع پتروشیمی، چند واحد تولیدی و اقتصادی، اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، حاشیه‌نشینی و بیمارستان چابهار، اسکله صیادی بریس و مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری ازجمله برنامه‌های معاون اقتصادی و مشاور رییس جمهور در سفر به چابهار و شهرستان‌های حوزه سواحل مکُران است.

معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.

چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را هم یدک می‌کشد و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.