×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024
مجمع پتروشیمی نوری ۲۰۰۰ تومان سود تقسیم کرد

اقتصاد زمانه : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری در تاریخ شنبه ۱۶ تیرماه در سالن اجتماعات این مجتمع موفق آروماتیکی، واقع در شهر عسلویه برگزار گردید.

به گزارش اقتصاد زمانه ، مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، با حضور ارکان مجمع و ‌به ‌ریاست جناب آقای مرتضی رحیمیان سرای و حضور ۸۹.۹۸ درصد سهامداران در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.
در این مجمع، مدیرعامل پتروشیمی نوری به ارائه گزارشی از دستاوردهای این مجتمع در سال مالی ۱۴۰۲ پرداخت و ‌گفت: شرکت پتروشیمی ‌نوری موفق شد در سال ۱۴۰۲، مقدار ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۳ تن تولید محصول و تقریبا به همین میزان فروش را به ثبت برساند.‌
مهندس صانعی به بیان آماری از سودآوری دلاری این مجتمع پرداخت و گفت: در سال مالی ۱۴۰۲، سود عملیاتی دلاری نوری ‌۵۱۱ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۲۴ دلار، و همچنین سود خالص دلاری شرکت ‌به ۵۴۴ میلیون و ۴۷۶ هزار ‌و ۸۷۱ دلار رسید.‌

مدیرعامل پتروشیمی نوری همچنین درباره سودآوری ریالی این مجتمع نیز اظهار داشت: نوری توانست در سال ۱۴۰۲، مقدار ۲۰۷ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال سود عملیاتی و همچنین ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سود خالص را ثبت ‌نماید.

وی در بخش پایانی این گزارش، با برشمردن اقدامات شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۲، مهم ترین آنها را کسب رتبه ۱۳ در بین صد شرکت برتر ایران، کسب جایزه برتر و تندیس زرین جایزه بین المللی مدیریت دانش، کسب جایزه ۵ ستاره ESG و مدیریت فرایندها، کسب جایگاه دوم بین المللی نوآوری در معتبرترین رویداد ارزیابی جهان، انتخاب شدن بعنوان سه فینالیست برتر بزرگترین کنگره جهانی نفت WPC دانست.

در ادامه مجمع گزارش حسابرس قرائت و صورت‌های مالی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

همچنین روزنامه اطلاعات به ‌عنوان روزنامه رسمی این شرکت برای سال مالی جاری تعیین شد و بودجه مسئولیت اجتماعی نوری برای سال ۱۴۰۳ به مبلغ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.‌

در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران حاضر، از ۲۴۵۳ تومان سود ساخته شده در سال ۱۴۰۲ به ازای هر سهم نوری، ۲۰۰۰ تومان سود یعنی بیش از ۸۰ درصد آن توزیع شد.

اقتصادزمانه : مصطفی قاسمیان :حجم محتوای جدید فیلیمو به بعضی شبکه‌های تلویزیون نزدیک شد.

طی ۳ هفته اخیر، پلتفرم فیلیمو در همه روزهای هفته، سریال یا برنامه غیرنمایشی جدید و اختصاصی داشته و علاوه بر این‌ها، برنامه‌هایی را نیز به صورت مشترک با پلتفرم فیلم‌نت پخش کرده؛ محصولاتی که نه صرفا سرگرم‌کننده، بلکه متنوع و در حوزه‌های گوناگون است.

مثلا «پسر دلفینی» سریالی کودکانه است، «کارمانی» رئالیتی‌شوی اقتصادی و «سپنج» گفت‌وگوهای فرهنگی نخبه‌پسند.

اگرچه از نظر کیفی یا محتوایی، به بسیاری از محصولات این پلتفرم، نقد وارد است و بعضی مانند «قطب شمال» کیفیت چندان بالایی ندارند، ولی احتمالا می‌توان این ادعا را با اطمینان مطرح کرد که محتوای در حال پخش در فیلیمو و رقبای اینترنتی آن، از آنجا که بر اساس قواعد بازار تولید شده، با ذائقه تماشاگر نمایش خانگی مطابقت می‌کند و برای این

مخاطب، جذابیت نسبی دارد.

این حجم بالای محتوای جدید، فیلیمو را به عنوان نخستین تلویزیون خصوصی کشور که البته امکان پخش از طریق آنتن ندارد و تنها می‌تواند اینترنتی باشد، نشان می‌دهد. این در حالی است که بعضی از شبکه‌های سیما با وجود بودجه هنگفت رسانه ملی، شاید هرروز هفته محتوایی دارای حداقل کیفیت تماشا نداشته باشند و حالا پلتفرم‌ها بیش از هر زمان دیگر، توان رقابت با آنان را دارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.