×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: حدود ۲۰۰۰ بخشنامه و دستور اداری که در طول سنوات گذشته صادر شده است تبدیل به ۴۰ بخشنامه تنقیحی شد.

دکتر مصطفی سالاری در مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اظهار داشت: مقررات زدایی و تنقیح مقررات به اندازه قانون‌گذاری دارای اهمیت است و این امر در نهادهایی همچون سازمان تأمین که قدمت زیاد و خدمات و جامعه تحت پوشش متنوعی دارد، دارای اهمیت مزاعف است.

سالاری افزود: در یک سال گذشته تلاش فشرده‌ای برای تنقیح مقررات تأمین اجتماعی صورت گرفت و واحدهای مختلف سازمان تأمین اجتماعی ازجمله موسسه عالی پژوهش، حوزه حقوقی و حوزه بیمه‌ای برای به نتیجه رسیدن این کار مهم فعالیت کردند.

وی ادامه داد: مشارکت ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی از دیگر مسائل مهم در تنقیح مقررات است و پیشنهادات اصلاحی تشکلها نیز مورد توجه قرار گرفت و در کنار تجمیع و تنقیح، اصلاح مقررات نیز انجام شد که بیشتر مبتنی بر نظرات شرکای اجتماعی انجام شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دسترسی آزاد و آسان عموم مردم به بخشنامه‌ها و مقررات جاری را از مسائل مهم برشمرد و گفت: بخشنامه‌های تنقیحی سایت سازمان تأمین اجتماعی منتشر میشود و همه بخشنامه ها در دسترس عموم مردم قرار دارند.

سالاری از برنامه ریزی برای تداوم تنقیح مقررات تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: موضوع مهم این است که در آینده در صورت نیاز بتوانیم به جای صدور بخشنامه‌های جدید، بخشنامه‌های جاری را اصلاح کنیم و نسخه جدید هر بخشنامه جایگزین نسخه قبلی شود تا با گذشت زمان بار دیگر بخشنامه‌های متعدد درباره یک موضوع نداشته باشیم.

وی افزود: دریافت نظرات شرکای اجتماعی نیز در زمان صدور بخشنامه‌ها در آینده مورد توجه خواهد بود و پیشنویس بخشنامه‌ها قبل از ابلاغ در اختیار نمایندگان شرکای اجتماعی قرار می‌گیرد تا نظرات اصلاحی آنان در بخشنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.