×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت فولاد هرمزگان با حضور حجت الاسلام دکتر کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان ،مهندس فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان و سایر اعضای این شورا در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر کریمی نقش فولاد را در اقتصاد کشور بی بدیل دانست و با اظهار اینکه تولیدکنندگان در راس مبارزه با جنگ اقتصادی قرار دارند گفت : این صنعت توانسته در زمان تحریم کمک شایانی به پیشرفت کشور کند .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در ادامه ، بهترین معروف در جبهه تولید را خوب کار کردن و بدترین منکر را بد کار کردن دانست .

وی با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت : در همه جامعه بشری که حساسیت امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه به مشکلاتی برخواهد خورد.

دکتر کریمی امکان خطا در جوامع را رد نکرد اما تاکید کرد : اگر آن جامعه عکس العملی به آن فرد خاطی نشان ندهد ممکن است خطری برای مجموعه رخ دهد. لذا می بایست در تمام آن مجموعه احساس مسئولیت شده و به آن واقعه عکس العمل نشان داده و برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مصادیق معروف خود اصل امر به معروف و نهی از منکر است گفت : اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود آن جامعه هیچ گاه عقب گرد نخواهد داشت.

حجت الاسلام دکتر کریمی پیشرفت جوامع را مرهون مسئولیت پذیری کسانی دانست که نسبت به جامعه اطرافشان بی تفاوت نبودند. وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است ، نتایج توجه به آن در تمام جوامع را از بین رفتن بدی ها و احیا خوبی ها و پیشرفت جامعه دانست .

وی در خصوص اهمیت راهبردی امر به معروف و نهی از منکر گفت : در صورتیکه در برابر منکرات از بیم بازخورد و ناراحتی های آن سکوت کنیم خطری جدی آن جامعه یا مجموعه را تهدید می کند و طبق فرموده مقام معظم رهبری ممکن است این منکرات تبدیل به معروف شود. لذا ما هرچه در این راستا هزینه کنیم در راستای پیشرفت مجموعه خود حرکت کرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اصل ۸ قانون اساسی که امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی می داند و نیز قانون امر به معروف و نهی از منکر مصوب سال ۸۴ اظهار داشت : طبق قانون امر به معروف و نهی از منکر ، تمام ارگان ها، مجموعه ها و شرکت های خصوصی وظیفه دارند که به بحث امر به معروف و نهی از منکر به شکل عالی در غالب راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر کوشش کنند و بر اساس ماده ۵ این قانون روسای دستگاه ها موظف به اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر هستند و علاوه بر راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر ساز و کار مناسب برای این منظور ایجاد کنند و نتایج اقدامات را درهر فصل به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارایه نمایند. وی آموزش این قانون به کارکنان را بسیار مفید دانست که به نهادینه شدن مبحث امر به معروف و نهی از منکر در بین کارکنان کمک خواهد کرد.

وی ضمن سپاسگزاری از مدیرعامل فولاد هرمزگان به جهت استقبال از راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در شرکت فولاد هرمزگان آن را نشانه عملکرد خوب شرکت در همه زمینه ها دانست .

وی توجه به مسئولیت های اجتماعی را باعث رشد شرکت ها دانست و اظهار داشت :بیشترین حضور و کمک در زمینه مسئولیت های اجتماعی در استان هرمزگان از سوی فولاد هرمزگان است و در بخش مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد هرمزگان عملکرد درخشانی داشته است و این جای تشکر و قدردانی دارد.

ایشان در ادامه از دیگر مجموعه ها نیز خواست قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نموده و شورای امر به معروف و نهی از منکر را هر چه زودتر راه اندازی کنند و نیز به مسئولیت های خود در قبال جامعه بیشتر توجه کنند .

پیش از سخنان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان ، مدیرعامل فولاد هرمزگان به معرفی فعالیتهای شرکت فولاد هرمزگان پرداخت .

ارزانی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت : تولید ما در کارخانه ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تن تختال است و بایستی توجه کنیم که فولاد هرمزگان در سه سال گذشته در لیست تحریم های خزانه داری امریکا قرار گرفته است اما ما در این مدت بسیار موفق عمل کرده ایم.

.

وی در ادامه سلامت کارکنان را حائز اهمیت دانست و گفت : سعی می کنیم با اقدامات پیشگیرانه تمام جامعه فولاد هرمزگان را از ویروس کرونا در امان نگه داریم .

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به وظیفه این شرکت در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود اظهار داشت : تا جایی که قانون اجازه می دهد در سطح منطقه و استان و با مشاوره و بیان نظر استانداری و ارگان های منطقه این مسئولیت ها را انجام می دهیم.

وی اشاره ای نیز به مشکلات و موانع در راه تولید داشت و گفت: قطع شدن مدام برق و گاز سبب توقف تولید شده است که این توقفات باعث ایجاد مشکلات برای کارخانه هایی که فولاد هرمزگان باید محصول خود را به آن ها برساند خواهد شد .

مهندس ارزانی تاکید کرد: در شرکت هایی چون ما به لحاظ عملکردی دستگاه های نظارتی حضور دارند ؛حسابرس مستقل ، بورس، سازمان بازرسی کل کشور، حسابرسی داخلی ، هیئت مدیره و انواع سیستم های کنترلی مشغولند تا منکری اتفاق نیفتد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان کاهش منکرات را در خود سازی افراد دانست و بیان داشت ما اینجا هستیم تا از یکدیگر یادبگیریم و بر هم تاثیر بگذاریم تا به ساخت جامعه خوب کمک کنیم.

امید محمدی دبیر شورای امر به معروف شرکت فولاد هرمزگان نیز در این جلسه گفت در شرکت فولاد هرمزگان علاوه بر دستگاه های نظارتی شامل حراست و حسابرسی، فرآیندهایی در قالب نظام های تحولی نیز در شرکت جاریست که خود در راستای امر به معروف است . نظام پیشنهاد ها که در جهت پیشنهاد در راستای بهبود عملکردهاست ، کارت سبز که پیشنهاد در خصوص جلوگیری از حوادث است و جلساتی که مدیرعامل شرکت در قالب ملاقات عمومی با کارکنان نکات خود را مستقیما به بالاترین مقام شرکت بازگو می کنند و نگرانی در این شرکت در خصوص اینکه منکری نهی شود و یا معروفی امر شود وجود ندارد.

محمدی همچنین پیشنهاد داد سرفصل هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر تعریف شده و در قالب آموزش های عمومی شرکت و در بستر فضای مجازی به پرسنل آموزش های لازم داده شود گه مورد تصویب شورا واقع شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.