×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024

اقتصادزمانه : شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در راستای تسریع، تسهیل و بهبود شیوه خدمت‌رسانی به سهامداران بازار سرمایه، از پروژه الکترونیکی نمودن فرایند صدور گواهی تمکن مالی رونمایی کرده است.

به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به‌عنوان نهادی تحت نظارت سازمان بورس، متصدی صدور گواهی تمکن مالی در بازار سرمایه ایران است. فرآیند درخواست و صدور گواهی تمکن مالی همواره چالش‌هایی را برای ذی‌نفعان ایجاد کرده است؛ از الزام مراجعه حضوری به دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در تهران و یا تالارهای بورس منطقه‌ای در برخی از استان‌ها (که تنها ۲۲ شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد)، تا ارسال پستی گواهی و در نتیجه زمانبر بودن فرآیند، از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ذینفعان بوده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در راستای تسریع، تسهیل و بهبود شیوه خدمت‌رسانی به سهامداران بازار سرمایه، از پروژه الکترونیکی نمودن فرایند صدور گواهی تمکن مالی رونمایی نموده است. در این فرایند، شخص با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و میز خدمت الکترونیک می‌تواند درخواست خود را مبنی بر دریافت گزارش صورت وضعیت دارایی به زبان انگلیسی، ارائه و نسخه الکترونیکی گواهی خود را دریافت نماید.

با توجه به آنکه گواهی صادر شده فاقد مهر است، مرجع دریافت‌کننده گواهی می‌بایست به وب‌سایت انگلیسی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به آدرس https://en.csdiran.ir مراجعه نموده و در صفحه اصلی وبسایت، گزینه E-Certificate را انتخاب نماید. همچنین دسترسی به این وبسایت از طریق این آدرس امکان‌پذیر است.

در این صفحه، با وارد کردن اطلاعات درخواستی که شامل نوع گواهی، شماره ملی، شماره ارجاع درج شده در گواهی و تاریخ انتشار است، فایل مربوطه نمایش داده می‌شود. گواهی ارائه شده به صورت الکترونیکی، مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و بیانگر دارایی مالی شخص در دوره زمانی یا تاریخ درج شده در آن است.

تا پایان نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در بازه زمانی ۱۹-۱۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۲، کلیه گواهی‌ها به صورت حضوری (نسخه دارای امضا و مهر) و الکترونیکی (نسخه قابل استعلام در وبسایت) صادر شده و پس از آن تاریخ، کلیه اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی سجامی شده، ملزم به دریافت نامه گواهی تمکن مالی از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بوده و امکان دریافت نسخه فیزیکی را نخواهند داشت که مقتضی است فرایند احراز به شیوه بیان شده، مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.