×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه صِرف ساخت یک اتاقک در زمین‌های ملی برای افراد حقِ مالکیت ایجاد نمی‌کند گفت: آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص نحوه روند پایش تصرفات از طریق تصاویر ماهواره‌ای و تطبیق دوره‌ای تصاویر می‌تواند عامل بازدارنده‌ مهمی در روند تصرفات غیرمجاز باشد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کُردی شامگاه سه‌شنبه در نشست ماهانه با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود اظهار داشت: برخی افراد در بخشی از زمین‌های ملی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند و باید تفهیم شود که این اقدام هیچ‌گونه حق مالکیتی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح ساماندهی روستاها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی چابهار با تمامی توان ادامه خواهد یافت.

کُردی تصریح کرد: از مهمترین اتفاقات در ساختار جدید، یکپارچگی مدیریتی، یکسان بودن قوانین و مقررات و مدیریت اجرا است که سرعت اجرای برنامه‌ها و روند ساماندهی را افزایش خواهد داد.

وی اضافه کرد: طی یک ماه گذشته بیش از ۲ و نیم هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف و در خصوص ۱۶ هکتار هم ممانعت از تصرف انجام شده است.

به گفته وی، توافق سازمان منطقه آزاد چابهار با بنیاد مسکن در ارتباط با ساماندهی، حفاظت و اجرای طرح‌های هادی روستایی در محدوده منطقه آزاد چابهار اقدام ارزشمندی است که با توجه به تجربه بنیاد مسکن، آثار اجتماعی و اجرایی قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه‌ای که ماه گذشته در همین خصوص برگزار شد اظهار داشت: هزینه تصرفات غیرقانونی باید برای افراد متخلف بالا برود چراکه وقتی طرف می‌بیند فقط دیوار یا حصار زمینی را که تصرف کرده تخریب می‌کنند با خود می‌گوید چند روز دیگر دوباره حصار را می‌سازم چون می‌بیند هزینه‌ زیادی برایش ایجاد نشده است. پس هزینه جُرم باید افزایش یابد.

خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: برخی مقررات دست و پاگیر مانع انجام مطلوب کارها شده است و باید برای این موضوع تدبیر مناسبی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: برخی از کارها طبق روال عادی به سرانجام نمی‌رسد که باید در همین جلسات ماهانه در موردشان تصمیم‌گیری کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تا جایی که سازمان منطقه آزاد به همکاری بنیاد مسکن نیاز دارد در کنار این مجموعه خواهیم بود.

در این نشست، مدیران منطقه آزاد چابهار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن ارائه عملکرد یک ماهه گذشته، گزارش‌هایی در خصوص وضعیت ساماندهی زمین‌های ملی در چابهار ارائه کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.