×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : بر اساس قانون وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر بر عهده نیروی انتظامی بوده و تامین ظرفیت پذیرش هم بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است ‌و بهزیستی هم مسئولیت مشخص دارد.

به گزارش اقتصاد زمانه ، سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری آنا، در خصوص انتقاد سردار رحیمی و وظیفه‌ شهرداری‌ها در قبال معتادان متجاهر گفت:
در خصوص ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر که می‌گوید معتادان متجاهر با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند، عملا شهرداری مسئولیتی ندارد.

وی افزود:، بر اساس قانون وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر بر عهده نیروی انتظامی بوده و تامین ظرفیت پذیرش هم بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است ‌و بهزیستی هم مسئولیت مشخص دارد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه امکان نگهداری این افراد در مکان های مسکونی و با تراکم جمعیت وجود ندارد، املاکی در حاشیه تهران نظیر شریف آباد معرفی کردیم که به علت کمبود اعتبار یا عدم امکان مناسب سازی، بهره برداری نشدند و در خصوص زنان نیز بر اساس مصوبه ستاد، زیرساختی در شرق تهران معرفی کردیم و برای کمک در راه اندازی آن نیز اعلام آمادگی کردیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اظهارات رئیس پلیس پایتخت مبنی بر اینکه مددسراها سبب تردد و تراکم معتادان متجاهر می‌شود، افزود: مراکز کاهش آسیب در اختیار بهزیستی ‌ علوم پزشکی است ‌و مراکز متادون درمانی هم با مجوز بهزیستی فعالیت میکنند و در حوزه شهرداری تهران نیستند.
وی ادامه داد: ظرفیت مددسرای ما در منطقه شوش نیز در بالاترین حد آن در فصل سرما ۲۵۰ نفر است که در مقایسه با برآورد ۵ هزار نفری معتادان متجاهر از سوی ناجا، بسیار ناچیز است.
حسینی تصریح کرد: طبق قانون اگر کسی در شب در شهر تهران بدون بیرون بماند و تقاضای سرپناه کند، ما در برابر او تکلیف داریم و تشخیص اعتیاد او در صلاحیت ما نیست.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مراجعین به مددسراها قطعا معتاد متجاهر نیستند، چرا که مشخصه اصلی آنان مصرف دائمی مواد مخدر است، تاکید کرد: با این حال، کل ظرفیت مددسرا های تهران هم به نسبت آمار معتادان متجاهر ده درصد است.
این صحبت‌های مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و گلایه‌های سردار رحیمی از وضعیت جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر نشان از یک گسستگی مدیریتی در امر ساماندهی معضل اجتماعی معتادان متجاهر دارد که نیازمند همکاری بیشتر بین نهادهاست. نه شهرداری اعتقاد به وظیفه خود دارد و نه پلیس می‌تواند این معضل را به صورت تک ارگانی حل کند. اتفاقی که باعث ازدیاد تردد معتادان در سطح شهر شده و کسی هم پاسخگوی آن نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.