×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در هشتمین جلسه‌ کارگروه راهبری سامانه‌ مودیان بر ضرورت افزایش همکاری دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه وزارت صمت برای مشارکت‌دهی جهت اتصال سامانه‏‌های شرکت‌‎ها و سازمان‌های زیرمجموعه خود به سامانه مودیان تاکیدکرد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، هشتمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان با حضور دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و نمایندگان سازمان ها و نهادهای مربوطه از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی در محل مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

دکتر داود منظور، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری اعضای محترم کارگروه گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یک ابرطرح ملی و فراسازمانی است که اجرای آن نیازمند همکاری همه دستگاه ها و سازمان های مربوطه است.

وی بر ضرورت افزایش همکاری دستگاه های حاکمیتی به ویژه وزارت صمت برای اتصال سامانه های شرکت‏ها و سازمانهای زیرمجموعه خود به سامانه مودیان تاکیدکرد و گفت: سامانه مودیان به سامانه های دولتی از جمله سامانه ثامن و سامانه تدارکات متصل است و طبق تفاهم نامه ای که با وزارت صمت امضا شده امیدواریم فرآیند تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت و سایر زیرمجموعه های وزارت صمت تسریع یابد تا مودیان محترم مالیاتی دچار زحمت ارسال اطلاعات از طریق چند سامانه به طور موازی نشوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که مدل پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و اجرای کامل آن در بخش های مختلف اقتصادی فرآیند دشوار، پیچیده و زمان بری است، تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت دستگاه های ذیربط و هدایت کارگروه راهبری این گام مهم برداشته شد و هم اکنون شرکت های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول اجرای این قانون شده و استقبال خوبی از اجرای آن داشته اند.

وی با بیان این که قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان براساس اصل اهمیت اجرا می شود، افزود: طبق پیشنهادات کارشناسی و ارائه اصلاحیه قانون، به تدریج و تا پایان سال آینده کلیه مشمولان ملزم به اجرای این قانون می شوند.

در ادامه جلسه، بررسی های لازم درخصوص فهرست تعرفه شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی موضوع بند (ش) ماده (۱) آیین نامه ماده (۲۶) این قانون صورت گرفت و مقرر شد کارگروهی از کارشناسان اقتصادی، مالی و فنی با هدف بررسی تخصصی نحوه تعرفه گذاری برای این شرکت ها تشکیل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.